Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Perfekt rævesikring  (Læst 5309 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Perfekt rævesikring
« Dato: 29 Oktober , 2008, 11:25 »
Jeg vil lige fortælle en lille historie. Jeg har en lille blandet flok høns p ca. 10 individer. Jeg har endvidere 2 sheltier(små hyrdehunde) Da vi lige er flyttet på landet går mine høns frit på ejendommen. De sover dog inde i stalden om natten. Den første dag da jeg lukkede dem ud løb mine to hunde forvildet rundt om dem og hyrdede dem hid og did. Jeg endte med at blive godt og grundtig træt af de "møgdyr" og lukkede dem ind. Nu har bde hunde og høns(og haner) så vænnet sig til hinanden og går sammen i fred og ro. Hunden hjælpe stille og roligt med at genne hønsene ud og morgenen og sørme og de ikke ligge ude ved siden af dem og holder øje med om nogen kommer væk fra flokken ;D Jo jo der er sørme styr på mine høns. Hønsene de går bare og klukker og nyder at skrabe de er 100% ligeglad med de to hunde. Nu er det så jeg er kommet til at tænke på at det da må være den perfekte rævesikring, opsyn under hele udetiden ;D ;D Og jo hundene hjælper mig skam ogs med at få hønsene ind om aftenen, og de gør meget opmærksom på hvis der en som er glemt eller har sat sig i et træ. Det er perfekt hønsehjælp :D :D HMM fårehund eller Hønsehund eller?????
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Perfekt rævesikring
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2008, 15:21 »
Se det er der noget ved,  ;D så er man da sikker på at ingen forsvinder, hverken med ræven, eller bare sådan forvilder sig,  det kunne være jeg skulle skifte en gårdhund ud med en hyrdehund  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Perfekt rævesikring
« Svar #2 Dato: 30 Oktober , 2008, 12:41 »
ja jeg har faktisk også tit tænkt den tanke at en hyrdehund ville være den perfekte løsning :D
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Kurt Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
Sv: Perfekt rævesikring
« Svar #3 Dato: 30 Oktober , 2008, 17:18 »
Nu skal i også passe på for jeg havde en hund som blev ved med at genne hønsene ind i køkkenet når vi gik ind får at få en tår kaffe
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Perfekt rævesikring
« Svar #4 Dato: 30 Oktober , 2008, 17:34 »
Kurt
De troede nok at i også skulle have brød til kaffen  ;D ;D ;D
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Perfekt rævesikring
« Svar #5 Dato: 30 Oktober , 2008, 17:39 »
Haha :D.. Vi havde engang en Kleiner Münsterlender tæve som ikke gjorde hønsene noget, det havde hun jo fået af vide hun ikke måtte, men når de så var på frit løb i haven og hun var ude smuttede hun da bare ud og hentede æg, det havde vi jo ikke sagt var forbudt :D?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Perfekt rævesikring
« Svar #6 Dato: 30 Oktober , 2008, 17:41 »
Hvor er det en skøn historie  ;D Mette - tag lige et par billeder  ;)
Så kan vi andre sætte det op på hønsegården til skræk og advarsel  ::)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Lisek

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Perfekt rævesikring
« Svar #7 Dato: 28 Juli , 2018, 19:28 »
Min meget smukke hane på 4 år er pludselig begyndt at fare rundt som om der er nogen efter ham. Det er både i hønsehuset og i hønsegården. I dag var han så bange at han at han flaksende over hegnet og løb vildt forvirret runde i haven.
Er der nogen der kan hjælpe mig med råd?
Lise