Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan jeg sætte forskellige kuld kyllinger i samme hønsegård?  (Læst 2223 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Violabang

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Hej. Vi har ikke erfaringer inden for at lave kyllinger, og vi har derfor et spørgsmål til jer med erfaring.
Vi har ruget kyllinger på rugemaskinen. Vi har nogle, der er ca 7 uger gamle. De går ude i deres egen hønsegård og hønsehus. Derudover har vi nogle kyllinger, som er 3-4 uger gamle. De går et andet sted (midlertidigt). Nu skal de små snart over i hønsegården til de andre havde vi tænkt - dog med eget hønsehus. Men er det en smart idé? Vil de store behandle dem ordentligt? Er løsningen at vi i Hønsegården sætter net op og således laver 2 separate afdelinger? Eller skal vi gøre noget helt tredje?
På forhånd tak for hjælpen - Viola

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Kan jeg sætte forskellige kuld kyllinger i samme hønsegård?
« Svar #1 Dato: 26 Februar , 2017, 20:57 »
Det er meget forskellig hvordan de gamle høns modtager kyllinger, du skriver ikke hvad det er for race du har. Jeg ville ikke sætte de 7 uge gamle ved mine voksne høns, men heller prøve at sammenføre de to hold kyllinger. Og hvis det ikke er mulig er det i hvert fald mere sikkert at have net imellem så de kan se hinanden lidt uden at de kan overfalde de små.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Violabang

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Kan jeg sætte forskellige kuld kyllinger i samme hønsegård?
« Svar #2 Dato: 26 Februar , 2017, 21:46 »
Tak for svar. Jeg ville ikke sætte kyllingerne ind til hønsene, men føre 2 kuld kyllinger sammen. Jeg vil, som du også skriver, undlade st føre dem sammen i 1. Omgang, men nøjes med at dætte et net op, så de er adskilt men kan vænne sig til hinanden😊