Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kannibalisme?  (Læst 4556 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
kannibalisme?
« Dato: 08 Februar , 2018, 19:41 »
Er det i orden, at give hønsene resterne af en andesteg, eller kommer det for tæt på?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: kannibalisme?
« Svar #1 Dato: 09 Februar , 2018, 05:08 »
Det må være noget, du gør op med dig selv  ;) Her hos os, må man gerne og min flok elsker at pille andeskrog
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: kannibalisme?
« Svar #2 Dato: 09 Februar , 2018, 08:16 »
Det er vel heller ikke kannibalisme, i det en and er en helt anden art.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: kannibalisme?
« Svar #3 Dato: 09 Februar , 2018, 08:45 »
Tak for jeres svar.

Mine høns har også tidligere fået andeskrog og har elsket det. Men så fik jeg kvababbelser, vil nødig være skyld i en epidemi ala kogalskab.

De sidste par gange har jeg selv pillet skroget og givet al snasket til kattene. Men de forkælede møjdyr gider ikke spise det mere.

Offline john wellendorph

  • Bruger
  • Indlæg: 63
Sv: kannibalisme?
« Svar #4 Dato: 09 Februar , 2018, 13:32 »
Høns bør aldrig få kød fra vores køkken der er råt. Men derudover er der ikke noget galt i at give dem alle former for kød, knogler osv - det være sig fra ko, gris, and, fisk, fasan, kylling eller hvad der nu er rester af. Hønsene elsker alt animalst.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: kannibalisme?
« Svar #5 Dato: 09 Februar , 2018, 13:34 »
Vores høns får alt... fedt, kød skrog, ben og meget mere fra and ko gris fisk mm også fra kylling.... de elsker det.... selvfølgelig ikke råt kød.
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥