Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Erfaring med skovhøns søges  (Læst 7274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Erfaring med skovhøns søges
« Svar #15 Dato: 10 ſeptember , 2017, 16:29 »
Dem jeg har ledt efter, et Dværg Austrolorps og Rhode Island Red i både dværg og store.

Og DBA har jeg slet ikke overvejet at kigge på......

Og ja, mine lokale fjerkræ forening er vist mest hyggehøns  :)

Hvad er det for en lokal fjerkræ forening?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Erfaring med skovhøns søges
« Svar #16 Dato: 12 ſeptember , 2017, 21:00 »
Så er der liv i hønsegården igen  ;D Tre Skovhøns er flyttet ind fra 4 døgn siden. 2 sorte og 1 stribet.

Og de er så eksemplarisk stille, at min sarte nabo ikke har noget at brokke sig over /o De er så heller ikke begyndt at lægge æg endnu, og kagler derfor ikke op om deres præstation.

Den første aften gik de i seng i redekasserne, så jeg måtte ud og flytte dem op på pinden. Og så utroligt det end lyder, så er de helt frivilligt gået i seng på pinden siden.....det er første gang jeg har haft høns som har lært det så hurtigt.

De er stadig ikke helt trygge ved mig. Holder sig lidt på afstand, og lader sig ikke stryge over ryggen. Bortset fra om aftenen på pinden - der kan jeg godt få lov at kæle dem forsigtigt. De kan heller ikke "købes" for de lækreste korn, men det kommer nok  ;)

Jeg tror nok den lokale forening kalder sig Måløv, Ballerup, Skovlunde og omegn. Den ligger i Skovlunde. De har også duer og kalkuner.
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Erfaring med skovhøns søges
« Svar #17 Dato: 12 ſeptember , 2017, 21:04 »
tillykke med dem. Synd du ikke er kommet af med din nabo endnu. Jeg har været heldig og få nye naboer og de er rigtig søde. De sagde selv at det slet ikke generede dem med høns i haven.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner