Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: (For) billig rugemaskine?  (Læst 2806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Moe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
(For) billig rugemaskine?
« Dato: 02 Marts , 2019, 20:38 »
Jeg ønsker mig en rugemaskine til 48 æg og er faldet over denne model, Incubato 600 kr.
Jeg ved godt, at man får, hvad man betaler for, osv., men er der nogen af jer, der har reel erfaring med den?

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: (For) billig rugemaskine?
« Svar #1 Dato: 03 Marts , 2019, 10:04 »
Jeg har sådan en kinamodel til 24 æg, og jeg bruger den ikke, for jeg kan ikke holde lyden ud. Men ellers fungerer den vist fint.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: (For) billig rugemaskine?
« Svar #2 Dato: 03 Marts , 2019, 11:32 »
Jeg fik en lignende model, Ikke helt den sammen men også sådan en kinøjsermodel sidste år, og jeg hader den. Jeg kan overhovedet ikke finde ud af at holde en stabil fugtighed, og det er noget billigt klamp. Men jeg er også vant til en bedre rugemaskine, så måske er jeg bare ikke tålmodig nok til de der maskiner.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: (For) billig rugemaskine?
« Svar #3 Dato: 08 Marts , 2019, 01:13 »
Jeg har købt den pågældende maskine og den har ruget de første to kuld ud og det tredje er på vej. Jeg bruger den dog kun i samarbejde med min gamle rugemaskine. Problemet med denne model er, at motor/varmer og blæser er i bunden. Det vil blive et ustyrligt mas at skulle rengør den ordentligt efter klækning. Kyllingerne klatter altid forfærdeligt.

Desuden kunne den ikke holde temperaturen i første forsøg, selvom jeg skruede helt op. Det problem løste jeg ved at sætte den ned i den flamingokasse, den kom i, hvor jeg så skar et hul foran så displayet var frit tilgængelig.

Men her efter gik det fint med at holde temperatuen, når den står i stuetemperatur. Den har kørt uafbrudt lige siden, Når kyllingerne skal klække kommer æggene så over i min gamle maskine, som er nem at rengøre bagefter. Den larmer heller ikke, andet end når den alarm, går i gang, som fortæller den mangler vand i bunden. Jeg ville dog ikke have den som min eneste maskine. Der er nødt til at være en anden rugemaskine med til selve klækningen.