Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Endnu en Død høne  (Læst 1758 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Endnu en Død høne
« Dato: 13 April , 2018, 18:14 »
Jeg er Grædefærdig😭😭😭😭😭😢😩
Kommer ud til mine dejlige høns for en time siden, ville lige tjekke... en må ligge på reden, ved siden af skrukken. (Ikke samme rede)
😯😬😪😯😯😯 nej den ligger sku inde i hønsehuset under pinden og reden og er sten død....😯
hvad er der dog sket??? Hele dagen har den ligget og hygget i haven og gravet jordhuler under min bænk🙄 sammen med dens søster. og pludselig er den helt væk...  Neiiii hvor er jeg ked af det... 😪😭
Jeg har 4 sussex som skal slagtes.. de er 2 år..(de er hybrider, har jeg fundet ud af/fået af vide) -og havde så en syg høne for 3 uger siden, den stod ikke til at rede og måtte aflives for ca14 dage siden... og nu i dag dette....😭😢😪😭😢😪😯 hvis jeg slagter mine sussex har jeg kun 2 høner tilbage.... og den ene er skrukken😩😩 som ligger på 4 æg.... øv øv øv.....
Mon der skulle være nogen i nærheden af roskilde som vil sælge mig 2 høns....
 silker, barnevelder, orpington pur eller andre høner med fjer på løb....? Unghøns eller 1-max 2 år gamle og IKKE VACINERET....🤞🤞
Aiii jeg er lige ved at tude... fra 8 høns til 2..... snøft😭😭😭😭😪😪😭😭😪😪😭😭😭😭😭😭😩😩😩🐓🐣


0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Endnu en Død høne
« Svar #1 Dato: 15 April , 2018, 12:23 »
Hverken barneveldere eller orpington har fjer på løbene. Så hvad er det egentlig for høns du søger. Det er ikke unormalt at en høne "falder af pinden" helt uventet og uden symptomer. De kan vel få et hjerteanfald eller lignende lige som os andre. Så længe det ikke sker hele tiden er det ikke en sygdom og ikke noget man kan forebygge. Men ja, du bør da få genopbygget din flok med nogle sunde raske unge høner. Held og lykke med at finde dem.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)