Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp med kontakt til udlandske hønseforeninger  (Læst 5159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Hjælp med kontakt til udlandske hønseforeninger
« Dato: 13 Marts , 2018, 14:17 »
Som bekendt skal Danmark stå for Europaskuet 2018 for fjerkræ i Herning. Vi vil gerne invitere søsterforeningsmedlemmer fra norden og Europa som har Barnevelder.
Vi -  er bestyrelsen i Barnevelderklubben.
Jeg søger derfor med lys og lygte efter hjemmesider, men det vil ikke rigtig lykkedes mig.
Er der nogle her inde, som kan hjælpe mig  :D
På forhånd tak

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Hjælp med kontakt til udlandske hønseforeninger
« Svar #1 Dato: 15 Marts , 2018, 21:49 »
Måske kunne i begynde ved den hollandske Barnevelderklub. Det hollanske sprog har altid undret mig. Jeg synes det lyder rædselsfuldt. Men når man ser det på tryk, ligner det mest af alt et mix mellem tysk og gamle dialekter fra Sønderjylland. Bare deres ord som "clubblad" og mange andre ord er påfaldende "Danske". Så længe jeg ikke skal tale det, er det ofte nemt at få en mening ud af teksterne. Nå men det var en sidebemærkning. Mon ikke de forstår tysk eller engelsk?

https://www.barnevelderclub.nl/

Offline Finnloge

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Hjælp med kontakt til udlandske hønseforeninger
« Svar #2 Dato: 15 Marts , 2018, 22:32 »
Det norske hovedforbundet finner du på nrff.no

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hjælp med kontakt til udlandske hønseforeninger
« Svar #3 Dato: 15 Marts , 2018, 23:33 »
@Margrethe - vi er så privilegerede i Barnevelderklubben, at både vores formand og kasserer oprindelig stammer fra Holland, så de kan sproget perfekt - vi havde en tur til EE2017 i Holland sidste år og der fik vi øget vores venskab både med Barnevelder-avler og den medlemmer af den Hollandske hønseklub. Du har ret, ikke i at sproget lyder rædselsfuldt, men at det er svært at finde ord der forstås af en dansker der ikke kan sproget. Men når man lytter godt efter og aflæser folks mimik, og der tales om feks høns, så kan det nu godt give mening alligevel.

@ Finnloge tak for linket, har fulgt det og skrevet til dem.

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Hjælp med kontakt til udlandske hønseforeninger
« Svar #4 Dato: 16 Marts , 2018, 09:13 »
Hollændere taler som oftest også et glimrende engelsk.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hjælp med kontakt til udlandske hønseforeninger
« Svar #5 Dato: 16 Marts , 2018, 21:23 »
yes  :angel: