Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er det lige jeg har købt?  (Læst 2728 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik99

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Hvad er det lige jeg har købt?
« Dato: 28 August , 2017, 20:00 »


Kan en eller anden bestemme arten på denne høne? :D Den er købt som Sølvhals, men har fundet ud af at det er et vidt begreb ;D
0,6 Lys Sussex,
0,1 Königsberger
0,1 Wyandotter Guld/Sortrandet

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad er det lige jeg har købt?
« Svar #1 Dato: 31 August , 2017, 14:33 »
Langt de fleste høns, som bliver solgt af en forhandler under navne som skovhøns, sølvhals, lys og mørk sussex, maran, mørklæggere, königsberger, grønlæggere, sperbere, isa, og lohmann er hybrider af en eller anden type, og ikke racehøns.

Så det er nok derfor at der ikke findes, så meget info om sølvhals, andet den, som forhandleren skriver.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henrik99

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Hvad er det lige jeg har købt?
« Svar #2 Dato: 31 August , 2017, 20:47 »


Tak for svaret.

Det anede mig at det var en hybrid, kunne bare ikke finde ud af hvad det var hybrid af:-)
0,6 Lys Sussex,
0,1 Königsberger
0,1 Wyandotter Guld/Sortrandet

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad er det lige jeg har købt?
« Svar #3 Dato: 01 ſeptember , 2017, 06:17 »
Opskrifterne på hybriderne er også hemmelige, for tænk nu hvis et andet firma kopierede dem, og så kunne tjene penge på at lave dem. For i den branche er det kun kr. og øre som tæller.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub