Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen vil parre sig med kyllingen  (Læst 5431 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kenny.H

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Hanen vil parre sig med kyllingen
« Dato: 20 Juni , 2015, 19:58 »
Endelig lykkedes det, 3. Gang er som bekendt lykkens gang.
Jeg fik 4 dejlige maran kyllinger, de er nu 7 uger gamle og sat sammen med de voksne høns.
Mit problem er at hanen hopper på kyllingen, hvad pokker gør jeg her, skal jeg acceptere at sådan er det bare eller hvad.....
Den lille kylling var godt nok utilfreds.
« Senest Redigeret: 20 Juni , 2015, 20:07 Fra kenny.H »

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Hanen vil parre sig med kyllingen
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2015, 12:51 »
Det var pokkers - en 7 ugers kylling er vel ikke særlig stor - set i forhold til - de voksne. Under racebeskrivelsen her på DFF, står der, at din race er meget tidlig kønsvisende, men det gør vel ikke nødvendigvis, at de også er tidlig kønsmoden ?.
Tror du ikke der blot er tale om et hak, som måske kunne forveksles med en træden ?.

Mine Barnevelder, som vægtmæssigt (størrelse) svarer til  Maran - er 7 uger nu, og de er da langt fra den færdig vægt, de forventes at få. De kan ikke friste en hane  <A. Men jeg medgiver, at den lille hanekylling allerede forsøger at kalde andre til, når den finder noget lækkert. Han viser også aggressiv adfærd, ved at puste sig op, når den ikke er enig med de andre om fordeling af føden de finder i hønsegården.
Men han har ikke vist at han ønsker at træde høner. Det er han alt for lille til.
Så mon en hønekylling på kun 7 uger, kan friste en voksen hane  <J

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hanen vil parre sig med kyllingen
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2015, 18:15 »
dyrerigets bud på "manden med den røde bil" ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline kenny.H

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Sv: Hanen vil parre sig med kyllingen
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2015, 20:08 »
Håber bare at den skulle prøve grænser af 😀