Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Færdige hønsehuse  (Læst 122226 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline MetteKirstine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #30 Dato: 07 April , 2011, 20:56 »
Super nu giver det mening 

Offline Klausen

  • Bruger
  • Indlæg: 224
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #31 Dato: 04 Maj , 2011, 13:26 »
Her er der også en mulighed i plast.
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=152401

Offline MetteKirstine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #32 Dato: 04 Maj , 2011, 16:41 »
Tak for dit svar men jeg har købt et færdigt lavet.
 ;) mette

Offline Michael Lænø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #33 Dato: 17 Januar , 2012, 19:49 »
EGLU Cube.

Idé til dit næste hønsehus: www.omlet.co.uk/shop/shop.php?cat=Eglu

Smart, er der nogle der har prøvet at købe et.? Kan man få dem i Dk.

Offline Kenneth j

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #34 Dato: 17 Januar , 2012, 20:05 »
hej

Jeg købte også sådan et hus til at starte med. Og købte 3 dværg høns og 1 hane.

Men jeg syntes godt nok hurtigt at det var lidt synd for dyrene der er altså ikke meget plads.
Jeg havde set målene men havde faktisk regnet med at det var noget større end det egentlig var.
Det problem løste storm vejret da naboen kom og spurgte om det var mit hønsehus der lå på taget af hans bil :(
Heldigvis skete der ikke noget med hønsene men puuuhh en skidt oplevelse for de stakkels dyr.

Så nu har jeg bygget noget selv som lige pt. er stort nok og som ikke blæser væk :)

/Kenneth
1,4,3  Dansk landrace dværg
1,3  Dansk landrace
2,7,2  Blå kobber Maran
1,0,3  Sort kobber Maran
0,4 blandet

http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.djursracefjerkrae.dk/

Offline Michael Lænø

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #35 Dato: 02 Februar , 2012, 19:01 »
Hej
Jeg vil lige høre hvor stort hønsehus, jeg skal købe for at holde ca.20 høns, (stor Sussex/New hampshire) og
Hvor kan jeg købe et..? ???. Regner med at bruge ca. 8 af dem til æg og resten skal slagtes til fryseren, hver år.
byg eller køber en hønsegård, de kan gå i. Har et område i haven på ca. 6-8meter x 4-5meter.
Ja, for resten kunne jeg godt tænke mig at prøve at lave mine egen kyllinger i fremtiden.
Jeg vil høre jeres menninger, hvordan jeg gør det bedst.
hilsen Michael  /o

Offline RuneP

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
    • Dansk kvalitetshåndværk
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #36 Dato: 27 Juli , 2013, 10:50 »
Her kan I også finde super fine hønsehuse, som nemt også kan flyttes rundt i ens have for at give hønsene frisk græs osv. :)

http://breeddogs.dk/butikken/h-nsehuse.html

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #37 Dato: 27 Juli , 2013, 11:43 »
Her er også en OK forhandler af de fjernøstlige hønsehuse: http://www.sbhandel.dk/shop/tilbehoer-til-hoens-6c1.html . Hvis man googler chicken coops el. lign. ser man hurtigt hvor stort markedet er. Jeg tror nu nok de danske havehønseejere er temmelig uenige med producenterne om, hvor mange høns disse huse egentlig er egnet til. Sælgers tal gælder nok kun dværghøns :laugh:

For mit vedkommende valgte jeg at bygge selv. Det blev op til flere gange dyrere, men også flere gange bedre og sikrere for vores luksushøns. Selve hønsehuset er et område lige under vores hævede træterrasse (så let ud, men det endte med at blive noget af en udfordring). Der er husmur på den ene side, betonmure på 3 sider, så der skulle "kun" laves et tag op mod terrassebrædderne og en væg m indgangsdør. Som hønsegård inddrog jeg 20-25 kvm ukrudtsbefængt blomsterbed med en opstammet hassel, troldhassel, lidt hindbær, stauder m.m. som blev hegnet forsvarligt ind og sikret med cementplader 45-50 cm ned, opad pt. kun et jordbærnet.

Hus og gård ligger både forskudt i niveau og 5-6 meter fra hinanden, så jeg byggede en forsænket tunnel (gennem et skrånende stenbed, lidt bøvlet).

Inde i hønsehuset er der i stedet for et alm. smuthul en slidske skråt ned, så hønsene går faktisk ud under fliserne i haven /o. Slidsken er belagt m volierenet så de kan stå fast, derefter slår tunnelen et 90 gr knæk og bugter tunnelen sig ellers ned til hønsegården. Virker fint, de lærte hurtigt at bruge den, og pt. kan de faktisk gå frit frem og tilbage hele døgnet :-)
For nylig begyndte vi at lukke dem ud i hele haven i dagtimerne, og det har resulteret i at nu står de om morgenen nede i hønsegården og beklager sig højlydt, indtil vi får bekvemmet os til at gå ned og åbne døren fra hønsegården;D
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #38 Dato: 27 Juli , 2013, 12:11 »
Øøj det vil jeg gerne se  :) og så har du slet ikke billder i galleriet- øv!  :laugh: Det lyder helt fantastisk med den tunnel............
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline August P.n.k

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 175
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #39 Dato: 27 Juli , 2013, 13:50 »
Du må ligge nogle billeder ud, det lyder helt fantastisk :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #40 Dato: 27 Juli , 2013, 14:00 »
Jeg synes nu at de færdig lavede hønsehuse svinger helt utroligt meget i kvalitet, nogle ser så dårlige ud, så de nok bliver helt umulige og vindskæve, når de har været i brug i noget tid.

Men jeg har også set nogle som virker gode i en ordentlig kvalitet, alt andet, så ville jeg nok (hvis jeg skulle købe et færdiglavet) se det i virkeligheden.

Så er der også størrelsen og det antal lovede høns, som producenterne lover der kan være i dem. Her er det nok hybrider (på 1½-2 kg.) de måler ud fra som en gængs hønsestørrelse og ja så er burhøns jo heller ikke forbudt i Danmark. 

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #41 Dato: 28 Juli , 2013, 15:19 »
Jeg er desværre ikke gode venner med gallerifunktionen, men jeg vil da lige prøve at lægge et par billeder op her som viser ideen  /o
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #42 Dato: 28 Juli , 2013, 15:25 »
 <M Fantastisk og særdeles opfindsomt  8) Tak for billeder og inspiration!
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline LEgaa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #43 Dato: 11 August , 2013, 15:08 »
Jeg har med en smule hjælp fra min (mener han ikke selv) lettere praktiske mand, lavet vores gamle stålskur om til ca halv hønsehus halv opbevaring.
Vi mangler bare at beklæde det med træplader og få det malet, så det bliver lidt kønnere og varmere til vinter. Det kommer til at have kostet med gård og det hele lige under 3000 kr når det står færdigt.

Kh Lotte

Offline Dennis Wahl Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Færdige hønsehuse
« Svar #44 Dato: 07 Januar , 2014, 12:12 »

Fandt dette på nettet. Dyrt men mon ikke der er nogle der kunne tænke sig sådan et?
http://www.cottagekits.com/UserUploads/File/2013%20Retail%20Price%20List.pdf