Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Manglende æg...  (Læst 1811 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Filimus

  • Bruger
  • Indlæg: 23
Manglende æg...
« Dato: 23 Februar , 2019, 15:36 »
Hej med jer,

Vil lige høre om der er nogle herinde der har eller har haft problemer med at nogle høns eller haner spiser de æg der bliver lagt? i omkring to måneder har jeg kun fundet et æg i hønsehuset, og det var på et tidspunkt om eftermiddagen hvor jeg normalt ikke går i hønsehuset, ellers har jeg ikke set æg eller skaller fra æg i et par måneder, men så længe har mine høns aldrig holdt pause med at lægge æg tidligere.
Jeg har to haner og 10 høner som går sammen, de fleste er 1,5 år gl. andre noget ældre, de enes fint og går frit i haven de fleste eftermiddage alt efter vejret, indtil det bliver mørkt.

Håber nogle af jer måske kan hjælpe med et godt råd eller sige om det er normalt at de kan holde pause i så lang tid.

Mvh. Anne
« Senest Redigeret: 23 Februar , 2019, 15:43 Fra Filimus »
Mange hilsner fra Anne Fernandez

1,0 border/golden blandings hund (som elsker høns og katte), 2,1 neutraliserede katte inde og 1,1 neutraliserede katte ude, 1,2 Australorps/faverolles blandinger, 0,4, faverolles.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Manglende æg...
« Svar #1 Dato: 23 Februar , 2019, 15:52 »
Det er ganske normalt, at hønerne holder flere måneders ægge-vinterpause.
I deres første vinter lægger de ofte æg gennem hele vinteren eller dele af den, men når hønerne bliver ældre, holder de ofte vinterpause fra fældningen i efteråret og til januar/februar måned.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Filimus

  • Bruger
  • Indlæg: 23
Sv: Manglende æg...
« Svar #2 Dato: 23 Februar , 2019, 16:21 »
Tusind tak for dit svar Helle, så vil jeg "slå koldt vand i blodet" og satse på at de begynder igen så snart det bliver lunere igen  /o  :)
Mange hilsner fra Anne Fernandez

1,0 border/golden blandings hund (som elsker høns og katte), 2,1 neutraliserede katte inde og 1,1 neutraliserede katte ude, 1,2 Australorps/faverolles blandinger, 0,4, faverolles.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Manglende æg...
« Svar #3 Dato: 23 Februar , 2019, 16:48 »
De skal nok komme i gang igen, når de mener, det er tid  ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Filimus

  • Bruger
  • Indlæg: 23
Sv: Manglende æg...
« Svar #4 Dato: 23 Februar , 2019, 17:03 »
Dejligt, det satser jeg på så, og god weekend til dig   /o
Mange hilsner fra Anne Fernandez

1,0 border/golden blandings hund (som elsker høns og katte), 2,1 neutraliserede katte inde og 1,1 neutraliserede katte ude, 1,2 Australorps/faverolles blandinger, 0,4, faverolles.