Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fremmelige silkehanekyllinger  (Læst 2084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Fremmelige silkehanekyllinger
« Dato: 04 August , 2018, 12:01 »
Jeg har 3 silkehanekyllinger - desværre ingen piger i denne omgang.

De startede for 3-4 uger siden med at gale, rustent og spagt, men umiskendeligt. Nu er de knap så rustne i mælet og meget aktive.
De går for sig selv i den forstand, at de ikke kommer i hønsehuset med mindre der er uimodståeligt guf, og de sover stadig i deres hus. Moren blev taget af ræven, da de var 3-4 uger gamle. Det er som om, de ikke bekender sig til samme art som mine andre høns.

Om godt 3 uger skal jeg være væk i en uge, og nu spekulerer jeg på, om jeg kan risikere at førerhanen får nok af de små trompeter, imens jeg er væk? Indtil videre har han ignoreret dem.
Hvis der skal være blodbad, vil jeg helst selv tage mig af det. Men allerhelst vil jeg vente til jeg kommer tilbage.

Hvad ville I gøre?

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Fremmelige silkehanekyllinger
« Svar #1 Dato: 04 August , 2018, 15:25 »
Det er svært at vejlede dig. Det er umuligt at sige hvornår haner ryger i totterne på hinanden. Jeg havde to Barnevælder dværghaner og troede faktisk de kunne leve side om side, da der intet ondt var mellem dem i måneder, men så pludseligt var det sket med den broder kærlighed......så ja det er umuligt at sige hvornår de ender med slagsmål. Men lidt slåskamp kan alle nok tåle, det er først når blodet sprøjter det går galt. 

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Fremmelige silkehanekyllinger
« Svar #2 Dato: 05 August , 2018, 12:39 »
Tak, jeg havde sådan håbet på et klart og utvetydigt svar  ;D ;D ;D
Og det er altså sjovt ment.