Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger og skruk i kold stald  (Læst 2361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Kyllinger og skruk i kold stald
« Dato: 23 Marts , 2018, 21:28 »
Kan de små kyllinger tåle det?
Jeg anskaffede kyllinger til min skrukhøne. Dem tog hun pænt imod, men det er jo hundekoldt (4 grader i stalden).
Skruk og kyllinger har en solid redekasse med hø og spåner. Jeg har lavet en "indhegning" af plader, så det ikke trækker fra siderne, og der er hængt en griselampe med 250 w pære op over "indhegningen". Termometret viser 10 grader, men det er ikke præcis under lampen. Kan kyllingerne, som er ca. 8 - 10 dage gamle, tåle at komme ud og spise i den temperatur?

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Kyllinger og skruk i kold stald
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2018, 03:54 »
Ja, det kan kyllingerne god tåle. De kan også tåle at spurte rundt og lege i indhegningen.
Når de får det for koldt eller skal hvile, vil de straks søge ind under skrukmors varme dyne :)
Det vigtigste er, at det ikke trækker eller er fugtigt.
« Senest Redigeret: 24 Marts , 2018, 03:56 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Sv: Kyllinger og skruk i kold stald
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2018, 18:38 »
Tak for dit svar. Jeg har følt mig helt skyldig i at give de små for dårlige vilkår.

Da jeg hentede kyllerne i mandags, gav jeg dem mad og vand på køkkenbordet, og de spiste allesammen. Dog var en af dem synligt mere klodset.

I går døde 2 kyllinger. De har været uden for reden med skrukken og spist, men 2 klarede det altså ikke. I dag ser en 3. kylle passiv ud. Jeg tog den ind og varmede den, men den blev ikke bedre af det, så den kom ud til sin rugemor igen.

Kyllingerne var over 4 dage gamle, da jeg hentede dem. De har allerede små vingefjer nu.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Kyllinger og skruk i kold stald
« Svar #3 Dato: 28 Marts , 2018, 08:56 »
Det er vel naturligt, at de er ude bare ikke for længe når nu de ikke har fjer til at varme dem.  Mon ikke skrukker varmer dem når hun synes det er tid.
Sygdom kan vi jo aldrig ta højde for... dårlige genere eller andet uden for vores rækkevidde. Men øv altså en trist historie...
Under min skruk ligger 9 æg... et er blevet mast.. øv🤞🤞🐣🐣
« Senest Redigeret: 28 Marts , 2018, 09:06 Fra Majbrittbo »
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥