Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine  (Læst 4192 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline B. Moller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Dato: 15 ſeptember , 2017, 19:30 »
Hejsa. Jeg er ny herinde, og næsten ny hønseejer  :D Jeg har nu prøvet at udruge 10 æg i en rugemaskine, men kun 1 kylling er kommet :/   Den er nu under varmelampe, men den pipper voldsomt hele tiden. Når jeg lægger min hånd hen til den, stopper den med at pippe, men så snart jeg flytter min hånd pipper den vildt igen. Den er i en kyllingemoder med varmelampe, og der er 34 grader, Hvad kan jeg gøre?  er det fordi den er alene`? 

Offline Lotte thiesen

  • Bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2017, 19:38 »
Lig en bamse ned til den. Har du vist den mad og vand ved at skrabe og prikke i maden og vandet

Sendt fra min F5121 med Tapatalk


Offline B. Moller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2017, 19:50 »
ja den har fundet ud af det med maden og vandet. Jeg prøver lige med bamsen  :D tusind tak for svaret :) den holder slet ikke pause med at pippe.... stakkels den :)

Offline B. Moller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #3 Dato: 15 ſeptember , 2017, 20:32 »
Er der andre forslag til hvad jeg skal gøre for at berolige min lille dværg kylling`? det med bamsen virkede desværre ikke  :-\  Den pipper i en uendelighed, og holder kun pause når jeg holder den inde i min hånd.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #4 Dato: 15 ſeptember , 2017, 21:25 »
Kyllingen pipper hjerteskærende efter selskab. En kylling kan ikke være alene, når den ikke har en skrukmor,så det eneste du kan gøre for den - og skal gøre - er meget hurtigt at finde en ven eller to til den i nogenlunde samme alder.

Bamser eller alt mulig andet hjælper ikke. Den SKAL have selskab af en anden kylling
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline B. Moller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #5 Dato: 15 ſeptember , 2017, 23:18 »
Tak for svaret. Jeg skal helt klart ud og finde en lille kylling til den i morgen.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #6 Dato: 16 ſeptember , 2017, 06:03 »
Tak for svaret. Jeg skal helt klart ud og finde en lille kylling til den i morgen.

Dejligt at du vil handle hurtigt  :) Det er nok ikke den nemmeste årstid at finde nyklækkede kyllinger til salg, men de er derude, hvis man leder ihærdigt nok. Jeg vil anbefale dig at få mindst to venner til den lille ensomme. Skulle det være så uheldigt, at èn dør under opvæksten, så risikerer du ikke igen at stå med en enkelt ensom.
« Senest Redigeret: 16 ſeptember , 2017, 12:15 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #7 Dato: 16 ſeptember , 2017, 09:14 »
Når du forhåbentlig har fundet et par venner til din kylling, vil du så fortælle, hvor du fik dem?
Jeg var selv tæt på den situation i sommers, (der kom heldigvis 2), og jeg ville ikke ane hvor jeg skulle lede.

Offline B. Moller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #8 Dato: 16 ſeptember , 2017, 10:16 »
Jubiii fandt daggamle kyllinger i Terslev ved Haslev, hos Bodils blomster  ;D Han havde mange af forskellige racer. Heldigt nok var der 3 dværg silker.... ligesom min lille skrigehals herhjemme :D Så er alle glade. Tak for hjælpen

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #9 Dato: 16 ſeptember , 2017, 10:51 »
Bodils Blomster har fået et bogmærke!
Men hvordan fandt du frem til hende?

Tidligere i år, da jeg havde brug for en kylling eller 2, kunne jeg ikke finde noget på nettet, med mindre det var i Jylland, og det er for langt.
En forespørgsel her på siden gav heller ikke noget resultat.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hjælp kun en kylling klækkede i rugemaskine
« Svar #10 Dato: 16 ſeptember , 2017, 12:13 »
Jubiii fandt daggamle kyllinger i Terslev ved Haslev, hos Bodils blomster  ;D Han havde mange af forskellige racer. Heldigt nok var der 3 dværg silker.... ligesom min lille skrigehals herhjemme :D Så er alle glade. Tak for hjælpen

Perfekt  /o så er der en lille skrighals der bliver lykkelig  <L *h
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14