Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: isa brown  (Læst 2845 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jonas Sørensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
isa brown
« Dato: 09 Juni , 2017, 16:19 »
Hej

Jeg har isa brown som er ca 30 uger, men står nu og gerne vil have flere, er det mulig at de kommer til at gå med nogle der er 1 år gammel, vil det kunne gå.
ved ikke så meget om det så vil lige hører inden jeg gør noget.
og hvor lang tid vil de ca ligge æg`???

Mvh Jonas

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: isa brown
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2017, 17:32 »
Ja, de 30-ugers kan sagtens gå sammen med ældre høns.
Mine Isa'er plejer at lægge æg indtil de er godt 4 år gamle. Herefter kommer der kun et enkelt æg i ny og næ
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: isa brown
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2017, 21:36 »
øh, uden at have den store erfaring med ISAér, så mener jeg at have læst et sted her på dff, at ISAér kan være endda særdeles aggressive overfor andre, end dem de er vokset op sammen med. Min den ene ISA er noget aggressiv - men det er da til at holde ud, for dem det går ud over. 

I øvrigt , velkommen Jonas her på DFF, håber du bliver glad for at være her mellem os nørder  :angel: 

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: isa brown
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2017, 22:33 »
Jeg har så til gengæld mange års erfaring med at have Isa'er i min blandede hønseflok. Jeg har også læst alle de advarsler om, at Isa'er er aggressive over for andre høns - men i de ti år der har været Isa'er her, har jeg aldrig oplevet noget der minder om aggressivitet hos disse hybrider. De er aktive og fremme i skoene og trives absolut ikke i en lukket hønsegård og måske er det netop her, det går galt for nogen.
Det er næsten altid en Isa, der er førerhøne i min flok - og som førerhøner er de retfærdige, milde og utrolig gode til at tage imod og beskytte nye medlemmer i flokken, hvilket man bestemt ikke kan kan sige om især mine wyandotter, der er nogle frygtelige bisser, når der kommer nye høner
« Senest Redigeret: 09 Juni , 2017, 22:35 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline grmicha

  • Bruger
  • Indlæg: 10
Sv: isa brown
« Svar #4 Dato: 11 Juni , 2017, 10:17 »
Jeg har så til gengæld mange års erfaring med at have Isa'er i min blandede hønseflok. Jeg har også læst alle de advarsler om, at Isa'er er aggressive over for andre høns - men i de ti år der har været Isa'er her, har jeg aldrig oplevet noget der minder om aggressivitet hos disse hybrider. De er aktive og fremme i skoene og trives absolut ikke i en lukket hønsegård og måske er det netop her, det går galt for nogen.
Det er næsten altid en Isa, der er førerhøne i min flok - og som førerhøner er de retfærdige, milde og utrolig gode til at tage imod og beskytte nye medlemmer i flokken, hvilket man bestemt ikke kan kan sige om især mine wyandotter, der er nogle frygtelige bisser, når der kommer nye høner
Hej jeg har også haft isssaeer og fået nye ind i flokken af flere gange oggg der Harry ikke været nogen nævneværdige problemer det var rigtig kun hhhvvis der var en af de nye som selv var lidt nervøs af sig.

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk


Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: isa brown
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2017, 10:46 »
Jeg har også haft isa blandet ind i min hønseflok bestående af araucana og maran, og der har aldrig været problemer med aggresivitet. Som Helle skriver er isa'erne fremme i skoene og nysgerrige, men aggresive har de aldrig været. Lige nu har jeg et par andre industrihøns af anden "race" i flokken, og der er billedet det samme. De er fremme i skoene, og har ikke det store begreb om hieraki, men aggresive er de absolut ikke.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"