Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns spiser silikonebånd  (Læst 2101 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Høns spiser silikonebånd
« Dato: 02 Juni , 2017, 10:31 »
Da jeg var ude for at få vores kyllinger på ca. 3 mdr. ind i hønsegården går aftes ved 21 tiden, gik de ude i frugthaven og havde fundet et silikonebånd på ca. 15 cm. der har siddet på muren, sikkert for at tætne et hul. Det må være løsnet da vi fik sandblæst huset for et par uger siden. Den ene af hønekyllingerne var ved at spise det, uden at jeg kunne få fat i hende, det opdagede hane kyllingen så, og løb hen til hende og fik trukket det ud af næbet på hende da der manglende ca. 5 cm. Han ville selv spise det, men fik det heldigvis fra ham, men så havde jeg lokkemad til at få dem ind i hønsegården og det gik let ;)

Nogen af de gamle høns havde i mellem tiden "stået op" igen (de var ellers gået til ro på pinden) og en af dem hoppede op og snuppede det ud af fingrene på mig. Jeg fik heldigvis fat i hende før hun nåede at spise det.

Mit spørgsmål er så: Havde det været døden for hende der næsten havde fået spist det, eller ville det kunne været gået i gennem systemet uden problemer? Jeg tror måske at en af de andre lykkedes med at spise et der var noget kortere, men kom ikke hurtigt nok hen til hende før hun fik slugt det hun var i gang med at spise, og kunne ikke helt se hvad det var på den afstand jeg havde til hende.

« Senest Redigeret: 02 Juni , 2017, 10:35 Fra Lilli »
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Høns spiser silikonebånd
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2017, 11:15 »
Hvis båndet ikke havde sat sig fast og spærret for passagen mellem kro og den bløde mave, så var det kommet ud af den anden ende i en prut.
For år tilbage havde jeg en araucana, der akut fik en meget forstoppet kro og var meget skidt tilpas - hun kom straks en tur til min dengang meget hønsekyndige dyrlæge, som lagde et snit i kroen og kunne trække et 13 cm langt blåt stykke sejlgarn ud. Sejlgarnet havde spærret for røret ned til maven og hønen ville været død, hvis ikke det var blevet fjernet
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2017, 17:55 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Høns spiser silikonebånd
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2017, 12:46 »
Det er utroligt hvad de kan finde på at spise, jeg krydser fingre for min lille "frøken" og håber på at det hele ender godt :)
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte