Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår igen..  (Læst 1805 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trine.B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
hvornår igen..
« Dato: 25 April , 2017, 22:03 »
kan man ligge nye æg til udrugning under skrukhøne, efter første forsøg var mislykket...hvis,, hvornår, hvor længe efter.
Undskyld hvis det er det forkerte sted jeg spørg, er ny i opgangen ;) <L
Ejer af: 2 lys sussex, 2 mørke sussex, 1 køningsberger, 2 tværstribet skovhøns, 4 Isa warren og 1 hane Brun Italiener
2 hunde og en kanin:)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: hvornår igen..
« Svar #1 Dato: 25 April , 2017, 22:25 »
Er der ruget i 21 dage, og der ikke kom kyllinger, så kan man ikke lægge nye æg under hønen. Måske den vil ruge vider, men 3 uger til - det tror jeg ikke på.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hvornår igen..
« Svar #2 Dato: 26 April , 2017, 10:19 »
Jeg har faktisk hørt nogen gøre det, men jeg mener, at det er at presse skrukken for hårdt. Hun spiser jo ikke særlig meget, og får sig heller ikke rørt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Trine.B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: hvornår igen..
« Svar #3 Dato: 26 April , 2017, 12:52 »
 <EMange tak for jeres svar, jeg var lidt i panik i går da det var dag 21 og ingenting var sket.. men men hertil morgen var det en død ude af ægget og en levende :). har to æg tilbage der mangler at klække så jeg må afvente.
Det er første gang vi har lagt æg under vores skruk, og det er helt nyt med kyllinger. vi startede med 8 æg, men det var kun 5 befrugtet, et gik i stykker efter to uger, og så en død, så måske ender det med tre ;D ;D
Men hvor er den sød den ene vi har fået, håber den overlever <O
Ejer af: 2 lys sussex, 2 mørke sussex, 1 køningsberger, 2 tværstribet skovhøns, 4 Isa warren og 1 hane Brun Italiener
2 hunde og en kanin:)