Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp mine høns har orm  (Læst 9582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensen.benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
hjælp mine høns har orm
« Dato: 23 ſeptember , 2016, 18:19 »
mine høns har desværre fået orm så jeg vil høre om ikke der skulle være en som måske har lidt verminator ormekur til overs han eller hun vil sælge har 14 høns så en pakke med 100g er rigeligt.... på forhånd tak Benny
« Senest Redigeret: 24 ſeptember , 2016, 00:47 Fra jensen.benny »

Offline jensen.benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #1 Dato: 23 ſeptember , 2016, 18:21 »
verminator ormekur
« Senest Redigeret: 24 ſeptember , 2016, 00:40 Fra jensen.benny »

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #2 Dato: 26 ſeptember , 2016, 07:09 »
Jeg har prøvet 'en krydderurte-ormekur' - købt på nettet, som ser ud til at virke. Blandes i foderet. Købte en 100 g dåse - nok til 10 kure til 10-15 høns. Kan gives hver 3. mdr 'forebyggende' = holde ormetrykket nede. Jeg vil prøve at køre med det fast - og så købe en større dåse næste gang. Helt billigt er det ikke, men næppe dyrere end at skulle til dyrlægen efter ormemiddel - og så er det let at give og hønsene spiser det gerne.

Læste her på forum om en andens gode erfaringer med det.

AniForte Wurm-Formel - tror det var på den tyske afdeling af Amazon.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #3 Dato: 26 ſeptember , 2016, 08:17 »
vil du ikke prøve at skrive hvad det helt nøjagtig hedder og hvor du har købt det, det kunne da godt være man skulle have det i sit hønsesortiment.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #4 Dato: 26 ſeptember , 2016, 09:55 »
Hvis du googler navnet kommer den tyske afdeling af Amazon op - går du ind på den har du produktet.

Der er malurt i - blev i gamle dage brugt som ormemiddel til mennesker. Tror den mest virksomme malurtsort er en invasiv art i dk og allergifremkaldende og nok ikke noget man skal dyrke i haven - men i teorien kunne man jo plante de planter der er i og lade hønsene selv spise dem efter behov. Har købt malurtfrø - havesort- men ikke fået dem sået. Kunne være sjovt hvis man selv kunne have ormemidlet i haven.

Kan se at de voksne høns spiser spidsen af taks- og buksbomblade - måske de har et middel! Heller ikke hos dem jeg finder orm.
« Senest Redigeret: 26 ſeptember , 2016, 10:04 Fra Lene Skelmose »

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #5 Dato: 26 ſeptember , 2016, 09:59 »
Tak skal du have. Måske man selv kan købe det i tyskland nu da jeg bor næsten med det ene ben dernede
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #6 Dato: 26 ſeptember , 2016, 10:05 »
Tak skal du have. Måske man selv kan købe det i tyskland nu da jeg bor næsten med det ene ben dernede

Nå ja - det ville da være oplagt!

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #7 Dato: 26 ſeptember , 2016, 11:00 »
Hemexide skulle også virke mod orm.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 822
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #8 Dato: 26 ſeptember , 2016, 11:18 »
Ja det bruger jeg også nu. Det kunne bare være rart at se om der er andet godt.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline jensen.benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #9 Dato: 26 ſeptember , 2016, 15:05 »
TUSIND TAK FOR GODE RÅD PRØVER AT BESTILLE KUREN FRA TYSKLAND....

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #10 Dato: 08 ſeptember , 2017, 13:23 »
Kan se opslaget er 1 år gammelt- men....
Virker den krydderi blanding så????
Fandt 2 tynde lange hvide orm, i en gang splat i dag😲😏😊 saltsyre og hemaxide er puttet i, henholdsvis vand og mad.
Men hvis det virker er det jo værd at købe😁👍
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #11 Dato: 09 ſeptember , 2017, 08:56 »
Jeg bruger ikke andet - og der er døde orm i klatterne på andendagen efter de har fået det. Jeg har ikke oplevet at ormeproblemet er blevet forværret mens jeg har brugt det - nu i et par år. Har givet een kur i år da jeg fandt et par orm i en klat . Synes det ser ud til at være virksomt - og drøj i brug.

Har set een herinde på forum der samler gråbynke i naturen - tørrer det og smuldrer det i foderet. Vil prøve det næste år. Så vidt jeg husker blev bynke brugt som ormemiddel til mennesker før i tiden. Bynke og malurt vistnok det samme - men ikke 100% sikker.
« Senest Redigeret: 09 ſeptember , 2017, 08:58 Fra Lene Skelmose »

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: hjælp mine høns har orm
« Svar #12 Dato: 16 Februar , 2018, 13:50 »
Må hellere tilføje at AniForte Wurm Formel - ikke er 100% sikker. Har netop udbrud af orm trods behandling med urterne. Tilsyneladende kan det holde ormeplagen nede, men ikke forhindre det hele. Her ser det ud til at det virker fint mod spolorm men luftrørsorm kniber det med. Så lige nu er hele flokken i behandling med Panacur.