Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen går og spjætter...  (Læst 3411 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Hanen går og spjætter...
« Dato: 20 Oktober , 2016, 18:13 »
Hej hønsefolk.
Jeg har fået et problem, og, håber i kan hjælpe. Min hane går og spjætter med benene, som om der er noget som irriterer ham, enten på fødder eller løb, eller
måske mellem fjerene. Der er umiddelbart ikke noget at se på ham, men, måske har en af jer haft et lignende problem. Jeg har ikke kunnet finde noget ved siddepinde, eller set andre af de i alt 15 høns reagere på den måde.... så, jeg er lidt i vildrede.
Hjælp...  :-\ :-\ :-\
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hanen går og spjætter...
« Svar #1 Dato: 20 Oktober , 2016, 19:52 »
Nu du nævner fjer... er det så en fodbefjeret hane? Evt en brahma? De kan godt gå lidt sjovt med benene. Så enten er det måske noget du bare ikke har tænkt over før eller også kan der jo sagtens være noget, der generer ham. Har dog ikke lige en idé til hvad det kan være, hvis du har undersøgt ham grundigt.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Hanen går og spjætter...
« Svar #2 Dato: 20 Oktober , 2016, 21:32 »
Hej...nej, det er ikke hans normale adfærd, og, det ser nærmest lidt komisk ud. Det er en New Hampshire hane, så ingen fjer på fødderne. Men, ved ikke, hvad hans adfærd skyldes, men, jeg er sikker på der er noget som enten klør, eller gør ondt.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hanen går og spjætter...
« Svar #3 Dato: 21 Oktober , 2016, 07:43 »
Jeg har aldrig oplevet noget der minder om det. Kan det være en form for nervelidelse?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Hanen går og spjætter...
« Svar #4 Dato: 21 Oktober , 2016, 15:15 »
Nervelidelse.........jeg måtte lige på youtube for at se, hvordan det artede sig, men, nej, det ser ikke sådan ud...slet ikke. Hanen kan sagtens gå rundt uden problemer af "nervemæssig art", altså, ikke noget som ligner lammelse..... mystisk...jeg hælder lidt til utøj....begyndende kalkben eller lignende.....men, jeg ved det ikke.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals