Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hane er hård ved "mor"  (Læst 2361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Judy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
  • 1,2 mille fleur, 0,1 dværg silke, 2 kyllinger
Hane er hård ved "mor"
« Dato: 26 Marts , 2017, 12:17 »
Jeg har en hane, som er blevet så hård ved sin rugemor, at hun ikke vil ud af redekassen. 
Hun har ellers været førehønen og var skruk, hvorefter hun fik nogle æg at ruge ud. Hansi, som er alphahanen er dog blevet så hård ved hende,  at hun nu ikke vil ud af redekassen. 
Jeg har en betahane, som bare tøffer med Hansi. Jeg overvejer at lade enten ham overtage eller slagte dem begge. Hvad tænker i?
Mvh
Judy
Har 1 glad mille fleur hane, 2 mille fleur høns, 1 silkehøne, 1 brahma kylling og 1 Milke kylling (mille fleur og silke krydsning)

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Hane er hård ved "mor"
« Svar #1 Dato: 26 Marts , 2017, 22:13 »
Jeg ville slagte ham. Jeg kan ikke lide haner som er aggressiv over for høner. Du kan vente og se hvad der sker med den anden hane. De plejer at være flinke mod alle høner, men hvis han er i familie med den aggresive kan han også have den dårlige vane. Jeg tror nu ikke at han vil gøre hende noget.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Hane er hård ved "mor"
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2017, 22:28 »
Er han først begyndt at opføre sig sådan siden hun blev skruk? Nogle haner, har det svært med skrukhøner. Jeg har Sebright. På den ene side er de utrolig tamme og tillidsfulde, men racen indeholder også en indre "Pitbull". Det kommer blandt andet til udtryk ved at en af hanerne konsekvent angriber skrukhøner. De er som en rød klud for øjnene af ham. Ellers er han fredelig som dagen er lang. Men den små krigere kan springe i luften på et splitsekund over de mest mærkværdige ting, der trigger dem.

Offline Judy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
  • 1,2 mille fleur, 0,1 dværg silke, 2 kyllinger
Sv: Hane er hård ved "mor"
« Svar #3 Dato: 21 April , 2017, 09:45 »
Så er hansi blevet til suppe. Hans lillebror ludvig har overtaget flokken og der er nu ro på.  ;D
Mor er blevet glad igen og kommer for at blive taget op og nusset,  hver gang jeg viser mig.
Tak for gode råd!
Mvh
Judy
Har 1 glad mille fleur hane, 2 mille fleur høns, 1 silkehøne, 1 brahma kylling og 1 Milke kylling (mille fleur og silke krydsning)