Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blåregn i/omkring hønsegården???  (Læst 3111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aniacatha

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Blåregn i/omkring hønsegården???
« Dato: 05 August , 2012, 22:27 »
Har nogle af jer erfaring med blåregn plantet hvor hønsene færdes?
Den er jo giftig for mennesker, omend ikke så meget som guldregnen, men dog giftig. - Vil hønsene tage bælgene - og er det i så fald giftig for dem??

Uhhh vil så gerne have blåregn der, men ved ikke om jeg tør :)

Ania
1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
1,2 Børn fra 2009-2010-2012 - så der er liv i huset
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.
1,0 Tålmodig og meget fingersnild bedre halvdel

Marolle

  • Gæst
Sv: Blåregn i/omkring hønsegården???
« Svar #1 Dato: 23 Marts , 2019, 14:33 »
Jeg har netop tænkt det samme, er der nogen der vil komme med indput her ? :)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Blåregn i/omkring hønsegården???
« Svar #2 Dato: 23 Marts , 2019, 14:53 »
Har både guldregntræer og blåregn i min have, hvor hønsene har færdes nu i 13 år. De æder vist ikke bælgene - men det er en tros sag. De har jo adgang til andre frugter i haven.
Hvis du er nervøs, så fjern bælgene når de er der. Men umiddelbart tror jeg ikke de udgør et problem. En hønsemave er helt anderledes indrettet end vores. De kan jo æde ting vi ville blive syge af - feks mugne ting mm.

Jeg ville sætte mig og kikke på dyrene om de spiser af det eller ej. Gerne med en kop kaffe - ren nydelse  ::)

Offline Svensmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Blåregn i/omkring hønsegården???
« Svar #3 Dato: 25 Marts , 2019, 06:55 »
Jeg har også en stor blåregn i haven .Hønsene går frit rundt og har endda en af deres ynglings støvbadesteder  under den - har ikke været noget problem . Har ikke set dem spise bælgene . :)