Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forsøg med rugning  (Læst 1241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mschunck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
Forsøg med rugning
« Dato: 24 April , 2014, 10:09 »
Min høne er skruk. Det er hendes første gang, så det tages i betragtning under forsøget. Ligeledes skal hun flyttes fra hønsehus til kaninbur, som er hendes rugested de næste 21 dage. Dette skal også i betragtning.

Hun vil få 8 æg. 5 er udefra og burde være topkvalitet af rugeæg, 1 er nylagt af vores egne ( der har ikke været hane i 14 dage) og de sidste to er også vores egne, men de har været i køleskab og kan være minimum en uge gamle.

Nu er så spørgsmålet, hvis hun vel og mærket gide ruge, hvad klækker med kølle- ryller?

Offline annec

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Forsøg med rugning
« Svar #1 Dato: 24 April , 2014, 10:49 »
Dem der har været i køleskab skal du nok ikke forvente nogle kyllinger fra. Heller ikke det æg fra dine egne. Men håber du får nogle af dem udefra.  /o God fornøjelse.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forsøg med rugning
« Svar #2 Dato: 24 April , 2014, 10:53 »
Høns kan nu godt gemme sæd i et par uger eller 3, og der er før kommet kyllinger ud af køleskabsæg, så du kan ikke afskrive nogen af æggene, men der er selvfølgelig de bedste chancer for kyllinger fra de indkøbte rugeæg.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline christina s

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: Forsøg med rugning
« Svar #3 Dato: 24 April , 2014, 13:55 »
Jeg har lige lave miniforsøg med mine gåse æg, bla. temperatur -
2 kom fra køleskab resten fra 12 timers stuetemp - alle blev til gæslinger. Held og lykke
1.7 spelsau får, 1.2 border collie, 1.4 Dansk gås grå broget,