Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Plet på kam.. svamp?  (Læst 2159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Plet på kam.. svamp?
« Dato: 24 April , 2018, 21:36 »
En af mine sussexhaner har gennem den sidste måneds tid fået en plet på begge sider af kammen, i begyndelsen hvid/grålig, nu nærmest brunlig. (se billeder) Lidt mere på den ene side end den anden, men samme sted, som om den 'går igennem' kammen fra begge sider. Næsten helt nede ved issen. Kan det være en art svamp/ringorm? det ligner ikke frostskader, der også plejer at sidde i spidserne. Og kalkben har dyret ikke, er i øvrigt helt frisk.
Nogen bud - og også gerne på behandling, jeg har foreløbig penslet med levertran, men har også noget 'stående på hylden', til behandling mod ringorm.
« Senest Redigeret: 24 April , 2018, 21:41 Fra Lone »
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Plet på kam.. svamp?
« Svar #1 Dato: 01 Marts , 2019, 07:31 »
Prøver lige igen..
Den omtalte hane er forlængst gået til den evige frosne tilværelse.
Men en af hans sønner har også en plet på siden af kammen  :o
Er det et arveligt modermærke? Det ser ikke ud til at genere overhovedet..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Plet på kam.. svamp?
« Svar #2 Dato: 01 Marts , 2019, 19:51 »
"overhoved" den er god  ::), nej spøj til side. Min hane har også hvide områder på kammen, tror det alligevel er en forstskade, bare en der er sket for længe siden, da han en nat tilbragte den ude og ikke inde i hønsehuset. Tror ikke det betyder noget  ???