Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fluer i kornet  (Læst 4397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Fluer i kornet
« Dato: 26 Oktober , 2016, 21:39 »
HJÆLP. Da jeg kom hjem i aftes, var der små flyvende insekter i glasset med hønsenes bygkorn >:( Der var ingenting i eftermiddags.
Var kornene til menneskebrug ville de allerede være blevet smidt ud.
Men må mine høns gerne få dem??? Jeg tænker, de spiser jo alligevel insekter.
Det må være fra produktionen, hvor der har været insektæg i pakningen. Men det er måske helt normalt i korn til foderbrug?
Det er korn som jeg opbevarer indendørs i et patentglas, da jeg bruger dem som "godbidder" til hønerne.
Resten af bygkornen står i en fodertønde i hønshuset. Nu er jeg rigtig spændt på om den er levende når jeg åbner den i morgen.....
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Fluer i kornet
« Svar #1 Dato: 27 Oktober , 2016, 21:05 »
Det har jeg aldrig oplevet, men tænker da ikke der sker noget ved det hvis ellers kornet lugter friskt og ikke er muggent. Fluer er vel bare fredagssnoller 😂
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Fluer i kornet
« Svar #2 Dato: 27 Oktober , 2016, 21:14 »
Det i fodertønden var heldigvis ikke levende. Men der er garanteret kun fordi det har været opbevaret koldere.
Og fluerne i glasset var ikke længere synlige til morgen. De er sikkert døde - enten af kulde eller iltmangel - for i går satte jeg bare det lukkede glas udenfor.
Jeg har givet hønerne af kornet i dag - men er stadig lidt :-\ Det virker lidt forkert på mig, at fodre med noget hvor jeg har opdaget at der er dyr i.
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Fluer i kornet
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2016, 09:40 »
Så længe selve kornet ikke er dårligt er der ingen problemer - flere af vi andre kan finde på at købe foderinsekter i dyre domme som godbidder, du har bare "lavet" dem selv ;-)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lene71

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Fluer i kornet
« Svar #4 Dato: 29 Oktober , 2016, 16:35 »
Tak, så får de små fjerklædte venner forsat lov til at spise af kornene.
Det kan være, at jeg skal sætte glasset indefor i varmen igen. Og når der så er fluer i, åbner jeg glasset ude i hønsegården så jagten kan gå ind  ;D
Mvh. Lene
Nu uden fjer i haven
(billedet er en dværgwayndotter)