Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: drikketårn  (Læst 1348 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
drikketårn
« Dato: 05 Maj , 2019, 08:14 »
Jeg har været på udkig efter et nyt drikketårn til 30 liter og var ude ved harald Nyborg. Men nu er de åbenbart begyndt at lave dem med fast drikkeskål. Og så er det jeg spørger hvordan gør jeg lige sådan en skål ren når jeg ikke kan tage den af. Den jeg har nu har en løs skål som jeg lige tager af og vasker. Jeg har også kigger ved America og de sidder også fast. Jeg har svært ved at se fidusen. Nogen her der kan komme med en god forklaring
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: drikketårn
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2019, 21:07 »
Mit drikketårn er fra America og med fast drikkeskål. Jeg renser det ifm påfyldning af vand. Hvis der fyldes 30 L på er den godtnok beskidt når den er tom. Derfor er min hævet over gulvet, den står på nogle legasten. Det gør, at hønsene ikke kan skrabe skidt op i skålen. Der er så kun støv og andet skidt der lander i den. Når huset rummer små kyllinger, lægges der yderligere sten - mursten omkring drikkeskålen, for at de kan nå vandet. Det går fint-