Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugeæg  (Læst 2065 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Rugeæg
« Dato: 08 Januar , 2018, 21:12 »
Min lille dværg Brahma høne, som de sidste 2 år har ruget flere gange og givet mig de dejligste kyllinger, er på nippet til at ville ruge igen - nu her i starten af januar 2018.

Hun er begyndt at komme med de så velkendt lyde, for når hun skrukker. hun er dog fortsat rød i kammen og lægger sikkert fortsat æg. Hun lagde sig også sidste år i januar. Normalt er jeg imod at lægge høns så tideligt, men men jeg vil gøre en undtagelse i år.

Jeg kunne godt tænke mig at udstille - for første gang i mit liv - høns på LU/EU18. Det kræver jo at man starter tideligt for at få dyrene udviklet godt inden de skal bedømmes.

Jeg har på en tur med min forening - Barnevelderklubben - til Holland, fundet ud af, at det er dværghøns jeg vil satse på og i  dværg, sort, sølv dobbeltrandet.

Jeg hjemtog (købte !) en dejlig hane i dværg sort, sølv dobbeltrandet fra Holland og har senere tilkøbt 3 høner og en ung hane i samme farve. De er bare for unge - endnu - de er ikke i æglægning, så jeg er på jagt efter æg.

Er der her på dff nogle der har Dværg Barnevelder, sort, sølv dobbeltrandet og som kunne logges til at sende mig nogle rugeæg ??

Jeg forsøger også via vores egen forening af finde nogle rugeæg. Men hvis nu .... ;)



Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Rugeæg
« Svar #1 Dato: 10 Januar , 2018, 14:05 »
Der er over 90 der har læst dette indlæg, men desværre ikke nogen der har rugeæg  :'(