Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp med dødsårsag  (Læst 3809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ralf

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Hjælp med dødsårsag
« Dato: 24 December , 2016, 11:23 »
Hjælp - Hvilket dyr har slået vore andrik ihjel?

Sørgelig måde at starte juleaftens dag på:0( vores andrik er fundet død 500 meter fra, hvor den normalt opholder sig (SE BILLEDER) Spørgsmålet er blot hvad der har slået den ihjel? Jeg kan kun komme i tanke om rovfugl, hund, mink - vi har ikke ræv og mår på bornholm.

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være? der er ikke spist af den og det virker ikke som den er gennemtygget på halsen - men død er den! Anden plejer aldrig at gå så langt væk?

Og ja alle vore hønsefugle er lukket inde men det er desværre ikke muligt for svømmefuglene :0(
« Senest Redigeret: 24 December , 2016, 11:41 Fra Ralf »

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Hjælp med dødsårsag
« Svar #1 Dato: 25 December , 2016, 16:59 »
Trist med din andrik. :( Vi mistede en gås tidligere i år, og den så ud som din andrik. Det var to løse hunde, som var kommet ind på vores grund og havde hugget og dræbt gåsen. Jeg ville således gætte på hund. 

Offline Ralf

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Hjælp med dødsårsag
« Svar #2 Dato: 27 December , 2016, 00:38 »
Tak for svar - Jeg tror også mest på en hund - de knækker nakken og lader den være når den stopper med at bevæge sig agtigt :0( Løse hunde og fjerkræ passer dårligt sammen...

Offline Ari

  • Bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Hjælp med dødsårsag
« Svar #3 Dato: 06 Juli , 2017, 03:06 »
Dette er en gammel tråd, og hvor er det trist for den smukke andrik. Det får mig også til at tænke mere over, hvor meget min hund skal gå løst!

Hvilken race var andrikken?
Danske gæs og moskusænder i blåbroget og sortbroget.