Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor bliver kyllingerne af ?  (Læst 1878 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Hvor bliver kyllingerne af ?
« Dato: 18 Juni , 2018, 10:20 »
Mine dværghøner ruger på livet løs. De er som bekendt gode i det fag. Men hvorfor kommer der ikke kyllinger den 14. juni. Det var 3 uger siden jeg lagde æg under hende.
Hun har et par gange taget fejl af rederne og derfor var æggene kolde - eller tæt på i hvert fald - det kan måske være en af grundene.
Så den 12 havde jeg æg i vand, det er min kæphest ifm tjek om der er kyllinger på vej. Ikke et æg rørte på sig ??????. I går stod den så igen på vaskefad og lunken vand. Jeg var ved at stire mig blind på æggene. Rørte det eller det æg sig ikke ?, jovvvv. det blev lagt 7 æg tilbage, som jeg syntes bevægede sig - 3 blev kasseret.
Men hvad er det nu for noget rod ?

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Hvor bliver kyllingerne af ?
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2018, 07:18 »
Synes det plejer at være ret tydeligt ved de fleste æg om de rokker i vandet - har dog også oplevet at være usikker og en enkelt gang kom der kylling fra et æg der ikke kunne flyde - men til gengæld heller ikke sank helt til bunds.

Jeg fik sidste år en æggelyser - den er guld værd. Har lige lyst 10 rugeæg og kan se tydelige fostre i de 8 allerede på 6.dagen. 1 er ubefrugtet og 1 ser ud til at have dødt foster. Det er utrolig sjovt at følge. Julegaveide?

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Hvor bliver kyllingerne af ?
« Svar #2 Dato: 22 Juni , 2018, 11:08 »
Fik du kyllinger hans Kurt? Eller ??? Øv man går jo bare og venter spændt på de små...🐣☺️
Mine kyllinger under min barnewelder skulle komme onsdag... men da jeg kom ud tidligt tirsdag morgen var de allerede på vej ud. 4 stk tirsdag - og onsdag morgen var også de 2 sidste ude og tørre... mærkeligt... med dine æg... min har ligger meget trofast og jeg har måtte løfte hende af ellers gik hun kun ud med flere dages mellemrum🤔😳 og så i den varme..
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvor bliver kyllingerne af ?
« Svar #3 Dato: 22 Juni , 2018, 21:43 »
ja, det blev til 2 stk - levende, 2 der aldrig kom ud og resten var der ikke kyllinger i. Jeg må vist passe mine skruk bedre - flytte dem til "egen bolig" og så lyse æg, som du skriver Lene Skelmose.
Nu har et rovdyr så taget 6 ud af 11 kyllinger, så det skrumper godt nok ind.