Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns vil ikke gå op i hønsehus  (Læst 2970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Familientoft

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Nye høns vil ikke gå op i hønsehus
« Dato: 03 Juli , 2017, 22:08 »
Vi er nybagte hønseejere på 4. døgn nu. Vores udfordring er, at hønsene ikke selv vil gå op ad hønsestigen og ind i hønsehuset om aftenen. Vi har selv bygget huset og valgt at hæve det over jorden, så hønsene kan få skygge og sandbadning inde under huset....men de vil ikke gå op i huset heller ikke i løbet af dagen. Efter råd fra Bangs.dk har vi placeret maden inde i huset, så de kære høns får jo heller ikke rigtig spist i løbet af dagen....ud over det, de finder i hønsegården, samt lidt hønseguf, som vi giver dem indimellem. Skal vi placere mad begge steder og så bare væbne os med tålmodighed eller er der andet, vi kan gøre. Som det er nu går vi ud og sætter dem op i huset....og de går fint op på deres pind.....men tænker ikke det er en holdbar løsning i længden😊. På forhånd tak for hjælpen.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Nye høns vil ikke gå op i hønsehus
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2017, 23:40 »
Velkommen her på dff. Bare rolig, de skal nok lære det med tiden. I skal blot være tålmodige, så kommer det helt af sig selv.

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Nye høns vil ikke gå op i hønsehus
« Svar #2 Dato: 04 Juli , 2017, 10:31 »
I kan prøve at lægge lidt korn el. på hønsestigen og ved indgangen til hønsehuset, og derved logge dem til at gå op af den, det hjalp da jeg havde samme problem for en god del år siden :)
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Maiyanne

  • Bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Nye høns vil ikke gå op i hønsehus
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2017, 22:30 »
Da jeg fik mine høns, fik jeg at vide at jeg skulle lukke dem ind i huset det første døgn. Så de ligesom viste at det var der det "bor". Måske det kan hjælpe efterfølgende🐔🐔