Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugehøne med kyllinger  (Læst 1721 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline søs

  • Bruger
  • Indlæg: 21
  • Min datter Joan
Rugehøne med kyllinger
« Dato: 13 August , 2017, 10:57 »
Spørgsmål.: Er der nogle af jer der har erfaring med om man kan have sin rugehøne med kyllinger sammen med ens øvrige høns og haner i hønsegården ? Mine høns har et hus på 10 m2 og 1200 m2 løbegård tilrådighed.
Håber at i kan hjælpe
Vh Søs
Med venlig hilsen Søs Falster.
1.4 brun Dansk landrace                                    1.6.4 rødbrune New Hampshire
1.5 kobberfarvede maran
0.3 sort Kochin
Dansk-svensk gårdhund ( Tilde )
En dejlig mand og 3 skønne børn.

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Rugehøne med kyllinger
« Svar #1 Dato: 13 August , 2017, 11:32 »
De gange jeg har haft en skruk med kyllinger, har de gået sammen med resten af hønsegården ca 2 dage efter klækning. Hønemor er god til at passe på de små, og mange høns og haner accepterer uden videre at der er 'småkravl'. Gode haner har også omsorg for deres kyllinger o er med til at finde godbidder til dem og vis hvor der er noget at finde.

Ind imellem er der nogen der hakker - men dem sørger skrukhønen for. Jeg tænker at det vigtigste er at hønsene ikke går så tæt at de er stressede i forvejen - men det lyder jo til at du har gode rummelige forhold.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline søs

  • Bruger
  • Indlæg: 21
  • Min datter Joan
Sv: Rugehøne med kyllinger
« Svar #2 Dato: 13 August , 2017, 11:50 »
Mange tak for svaret ;) det var også sådan, at jeg tænkte at det måske kunne foregå  /o
Med venlig hilsen Søs Falster.
1.4 brun Dansk landrace                                    1.6.4 rødbrune New Hampshire
1.5 kobberfarvede maran
0.3 sort Kochin
Dansk-svensk gårdhund ( Tilde )
En dejlig mand og 3 skønne børn.