Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Legehus til hønsehus  (Læst 2115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sols

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Legehus til hønsehus
« Dato: 13 August , 2017, 08:27 »
Jeg havde en ide om at skulle ud at bygge hønsehus, MEN, har arvet dette fine legehus fra den tidligere ejer. Vægge og bund er i fin stand, taget finder vi ud af senere. Spørgsmål -

1) Jeg vil gerne have det op på pæle som rottesikring. Er der nogen der har gjort det med et legehus/hvad gjorde i?

2) Siddepind, skidebræt, redekasse (jeg sætter den på siden, så ungerne kan hente æg uden at skulle gå ind), hønsestige, vand og foder + hønselem - er det det? Og hvad med udluftning?

3) anbefaling ift hønsehold, det lokale bibliotek har ikke meget, så jeg skal bestille det hjem

4) Naboen har tilbudt mig 5-6 høns, da de har for mange. Det er en wyandotte/? hybrid. Jeg ville egentligt godt have dværg dotter, kan de gå sammen (lade en høne ruge dværgdotterne ud når den bliver skruk). Og er der egentlig plads, legehuset er 179x179, vi har stor have, som de vil blive lukket ud i.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Legehus til hønsehus
« Svar #1 Dato: 13 August , 2017, 12:56 »
Vi har to legehuse på pæle. Det fungerer fint. De er vel hævet en lille meter. Under huset har vi hængt vand og fodertønde op. Først havde vi redekasser inde i huset, men vi har siden monteret nogle hjemmebyggede redekasser på siden af husene. Inde i husene har vi så bare siddepinde. Fra terrassen har vi både en trappe og en hønsestige så vi kan komme op i huset og gøre rent. 
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)