Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spiser høns forårsblomster ?  (Læst 2681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Marolle

  • Gæst
Spiser høns forårsblomster ?
« Dato: 30 Januar , 2018, 11:17 »
Vores høns går frit i vores 1200 kvm. have hver dag, indtil de bliver lukket ind.
De skraber og hakker i ALT. Jeg har derfor sat noget let hegn rundt om mine 2 staudbede, da jeg håber det vil holde dem ude, indtil de er kommet op og er i en god størrelse, så de forhåbentlig ikke spiser dem ?

Men hvad med forårslomster/løg ? Jeg har en del ved terrassen og der kan jeg ikke rigtig spærre af. Hvad når de begynder at spire, vil de så spise dem ??

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Spiser høns forårsblomster ?
« Svar #1 Dato: 30 Januar , 2018, 16:10 »
En ting er om de spiser dem, det næste er at de tramper helt sikkert på dem.... nogle knækker andre klare det. Mine vintergækker og erantisser røre de ikke. Tror heller ikke de spiser påskeliljer og tulipaner... men ved de knækker og vælter dem... 🤔😔 mine liljer er allerede 2-4 cm oppe og trampet og smagt på🙄😞
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Spiser høns forårsblomster ?
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2018, 09:54 »
Nogle spiser de. Har stort set ikke flere vorterod tilbage der hvor hønsene går. De træder og kratter i forårsplanterneplanterne - nogle steder ender det bare med sort jord. Jer er endt med at hegne de bede jeg er øm over - og stort set kun have planter ved fordøren som de ikke spiser. Eller sætter et net omkring potterne - men særlig kønt er det jo ikke.

Orpingtons er ikke så slemme - men Australorps.........



« Senest Redigeret: 02 Februar , 2018, 09:57 Fra Lene Skelmose »