Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den 'blå'.. model 48 stks  (Læst 3829 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Den 'blå'.. model 48 stks
« Dato: 26 April , 2017, 10:36 »
I mange år har jeg brugt en 24 stks America, Madam Blå kaldet blandt venner.
Uden problemer.
Så i efteråret købte jeg (brugt) en 48 stks, med motorvending.
Men den kan jeg bare ikke få til at fungere!
Først var det den automatiske vending, okay min fejl, men den virker nu.
Men temperaturen kan ikke komme op over 33,5 grader.. uanset at den røde lampe slukker af og til - og kontroltermometeret står præcis på den rigtige temperatur.
Det termometer, jeg kontrolerer med viser i øvrigt 37,5 i den anden (lille) maskine, så det viser sandsynligvis rigtigt.
Er det termostaten, der er gal? Men hvorfor passer det (monterede fra fabrikken) termometer så? Og det er da egentlig også underligt, at både lille og stor maskine angives til 130 W? så er det måske ikke underligt, at den store har svært ved at holde varmen?
« Senest Redigeret: 27 April , 2017, 08:57 Fra Lone »
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Den 'blå'.. model 48 stks
« Svar #1 Dato: 27 April , 2017, 08:58 »
.. Og nu er ventilatoren vist også holdt op med at virke..  <W <G ::) >:(
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Den 'blå'.. model 48 stks
« Svar #2 Dato: 27 April , 2017, 18:07 »
Kan du måske snakke med hende/ham, du købte den af?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Den 'blå'.. model 48 stks
« Svar #3 Dato: 27 April , 2017, 21:53 »
Jeg købte dem i efteråret og tjekkede den gang bare, at maskinen kunne varme op til rette temp i følge det indbyggede, at ventilator kørte, og venderen kørte. Og efter et halvt års opbevaring synes jeg ikke, jeg kan gå tilbage og reklamere.  Men jeg har et lille håb om, at den tidligere ejer (som i øvrigt sagde, hun ikke selv havde fået brugt den) eller en ejer før har indstillet temp efter det indbyggede termometer, der viser for høj temp, og derfor har skruet ned for varmen - som derved faktisk bliver for lav. Så når jeg har skaffet en ny ventilator, skal jeg prøve igen, stille temp og tjekke med et termometer, jeg ved virker 🙄
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Den 'blå'.. model 48 stks
« Svar #4 Dato: 28 April , 2017, 12:52 »
Jeg krydser fingre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Den 'blå'.. model 48 stks
« Svar #5 Dato: 29 April , 2017, 14:03 »
Det gør jeg også 😉🤞
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Den 'blå'.. model 48 stks
« Svar #6 Dato: 07 Maj , 2017, 13:38 »
Yes, det lykkedes, med ny ventilator og skrue på termostatskruen 😉 Og så spekulerer jeg lidt på, hvormange tidligere ejere, den har været igennem, og forsøgt at ruge ved 33 grader 🙄🙄
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Den 'blå'.. model 48 stks
« Svar #7 Dato: 08 Maj , 2017, 08:45 »
Dejligt :)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk