Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: orm  (Læst 2976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
orm
« Dato: 27 November , 2016, 16:38 »
Hej min svigersøn fortalte lige at han havde hørt hvis en ko fik orm så skulle den bare have rå rødbeder. Det kunne ormene åbenbart ikke lide. Nogen der ved om den kur også dur til høns.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline migselv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: orm
« Svar #1 Dato: 28 November , 2016, 16:40 »
Det skal da helt klart afprøves!
Hvis jeg opdager orm hen over vinteren, vil jeg da prøve med revet rødbede. Jeg bruger afkog af gråbynke som forebyggende, men har ikke fået høstet og tørret nok til hele vinteren, så det var da et dejligt nemt og billigt råd.
Mine høns har før fået rå revet rødbede så de kan i hvert tilfælde godt tåle det.

vh Bente

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: orm
« Svar #2 Dato: 28 November , 2016, 19:04 »
Ja det har jeg også tænkt mig at afprøve hvis jeg opdager orm. Nu bruger jeg forebyggende hemexcide som jeg drysser let hen over deres foder en gang om ugen
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Maria2aaen

  • Bruger
  • Indlæg: 419
Sv: orm
« Svar #3 Dato: 30 November , 2016, 19:15 »
Hvordan kan man se om høns har orm?

Hos hestene og kattene kigger jeg efter huld, appetit, om pelsen er mat eller skinner osv. Er det det samme ved høns?
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline migselv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: orm
« Svar #4 Dato: 30 November , 2016, 19:44 »
Jeg finder dem på skidebrættet. Det kan være lidt eller mange "spagetti-stykker" der er kommet med ud.

Bente