Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min hane galer ikke!!!  (Læst 4647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Znowflake

  • Bruger
  • Indlæg: 31
Min hane galer ikke!!!
« Dato: 03 Oktober , 2018, 13:31 »
Vi fik nye høns i starten af maj (2018) og der var de ca 16-18 uger gamle.
I følge mine beregninger burde de så være klækket omkring nytår +- et par uger.
Dvs at de nu er 10 mdr gamle, og min hane galer ikke!
Han går rundt og passer på i moderate mængder (han er lidt af en kylling - ha ha ha) - står op ved siden af hønsene eller følger med i hvad jeg laver hvis jeg er inde i hønsehus/gård (de er i haven hele dagen hvis det ikke regner), men han hopper ikke på hønsene.
Når der er fællesspisning bliver han nogle gange hakket på af hønsene (er det normalt) og så flytter han sig bare.
Den eneste høne han har opført sig anderledes over for er hende der lå skruk i 3 mdr - hende dansede han rundt om når hun kom ud for at bade, og nu kan han finde på at hakke hende en hvis hun kommer for tæt på når der er fællesspisning.
Er min hane bare sent udviklet, eller er han under tøflen??
Og hvorfor galer han ikke!!!!

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Min hane galer ikke!!!
« Svar #1 Dato: 03 Oktober , 2018, 22:24 »
Det lyder mærkeligt. Hvilken race? der er meget stor forskel på, hvor hurtig de udvikler sig, men er den fra vinter burde den være i gang. Har du eventuel et billede?

Offline Znowflake

  • Bruger
  • Indlæg: 31
Sv: Min hane galer ikke!!!
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2018, 14:23 »
Det er skovhøns.
Jeg skrev et indlæg ikke så lang tid efter vi fik dem, fordi vi ikke var sikre på om det var en hane eller ej, men alle herinde sagde at det var en hane, men han opfører sig altså ikke HELT som en  ???




Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Min hane galer ikke!!!
« Svar #3 Dato: 08 Oktober , 2018, 21:40 »
Han ligner en hane, men måske han ikke har så mange mandlige hormoner i kroppen, som skulle munde ud i galen og træden af hønerne.


Der findes haner som ikke er fuldt udviklet - når de burde være det - men så er der normalt en meget dominerende hane i flokken, hvis mandighed holder de andre haners ego nede.

Så hvad han er for en fyr, din hane, det er svært at sige.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Min hane galer ikke!!!
« Svar #4 Dato: 09 Oktober , 2018, 11:31 »
Ja det er helt sikkert en hane. Nogle gange kan en høne være så dominerende, at hun ender med at ligne og opføre sig som en hane og endda gale!. Men det er der ikke tale om her efter min vurdering. Med hybrider, som "skovhøns" jo er, udvikler de ofte flere mystiske adfærdsformer end ved andre høns.

Nå, men den, der opfinder en hane, der ikke galer, men ellers er hane på alle andre områder, ender som mangemilliardær. Tænk på alle de skænderier i villakvarterene efterkommere af sådan en hane ville forskåne verden for ;D

Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Min hane galer ikke!!!
« Svar #5 Dato: 09 Oktober , 2018, 19:11 »
yes  /o