Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Jeg ville egentlig gerne vide lidt om hvor mange vi er, som opdrætter racefjerkræ og udstiller?

Jeg både opdrætter og udstiller
22 (44.9%)
Jeg opdrætter men udstiller ikke
21 (42.9%)
Jeg vil gerne til at opdrætte og udstille
2 (4.1%)
Jeg vil gerne til at opdrætte
4 (8.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 48

Forfatter Emne: Hvor mange er vi egentlig?  (Læst 12857 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline renepaulsen

  • Bruger
  • Indlæg: 405
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #15 Dato: 14 Oktober , 2016, 15:03 »
Jeg opdrætter Sussex i sølvgrå.
Mit primære formål er æg og kød, men for at bevare begge gode egenskaber fra Sussex er de selvfølgelig renracede.
De er købt som frasorterede høns fra en der udstillede, så standarden er ikke den bedste. Men det gør ikke noget - jeg har taget udfordringen op, og arbejder nu med at forbedre tegning samt standard.
Jeg frasorterer først efter standard/størrelsen (min flok er lidt klein i det - endnu!), dernæst tegning.
Jeg har en stamme på 1.5 at avle på (og to andre høner af anden race). Så mit tillæg er en smule begrænset, også fordi jeg bor i byen.
Senere denne måned skulle jeg gerne få en hvid/sort columbia Susse i rimelig god kvalitet angående standard, så kan jeg få noget mere farve på mine MØRKE damer. Det giver noget frasorteringsarbejde (et par generationer frem) - men de er jo gode æglæggere og smager skønt.

Det er også grunden til at jeg ikke udstiller, samt de fleste udstillinger ligger på denne tid af året hvor jeg har travlt med gymnastik og alt muligt andet.
Men det kunne da være sjovt at prøve på et tidspunkt. Især når jeg har fået stabiliseret tegningen på dem efter blodfornyelsen.
1.6 Sølvgrå Sussex

Offline HaneMorfar

  • Bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Hvor mange er vi egentlig?
« Svar #16 Dato: 22 Oktober , 2016, 17:51 »
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket foder og evt tilskud som I proffer bruger.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk