Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det måtte komme !, en kylling er forsvundet  (Læst 7905 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Det måtte komme !, en kylling er forsvundet
« Dato: 10 Oktober , 2015, 08:17 »
Når man lader sine høns gå helt frit, så skal det gå galt på et eller andet tidspunkt. Det skete så i går. Min skruk med 5 kyllinger kom til fælles spisningen (når jeg hyggefodre), men kun med 4 kyllinger. Måske ville den sidste dukke op senere - tænkte jeg. Men flere timer senere, skulle de lige ind i hønsehuset og hvile sig, og der var der stadig kun 4 tilbage. Ja sådan er det så. :'(

Men det kunne jo være meget værre - ræven, det undre mig meget, at den ikke har været her. Det er faktisk noget underligt noget. Det eneste jeg venter på, er, at den kommer og sætter en stopper for det frie liv for mine høns.  :-[

Hvad gør I ? venter I også til det går galt, eller begynder I at overveje at lukke for adgangen til hele matriklen, når vinteren tilstunder.  <J

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Det måtte komme !, en kylling er forsvundet
« Svar #1 Dato: 10 Oktober , 2015, 11:58 »
Jeg er nok typen der går med livrem og seler ;) Vi bor så heller ikke så åben, selvom vi bor på landet, så er der andre huse hele vejen omkring os, og vi har ikke så stor en grund. Dog er der taget høns hos to af naboerne, jeg har det heldigvis til gode, og gør hvad jeg kan, for at det ikke sker. Min mand så en ræv i aftes ret tæt på os, så nu er jeg ekstra opmærksom og vil fremover sørge for at hønsene bliver lukket inde, så snart tusmørket kommer. Jeg ved godt at ræven sagtens kan komme ved højlys dag, men tror alligevel, at risikoen er større i mørke.

Hvis jeg ved at vi kommer sent hjem en dag, så sørger jeg for at hønsene er lukket inde i den rævesikrede del af hønsegården.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Det måtte komme !, en kylling er forsvundet
« Svar #2 Dato: 10 Oktober , 2015, 18:09 »
Når man lader sine høns gå helt frit, så skal det gå galt på et eller andet tidspunkt. Det skete så i går. Min skruk med 5 kyllinger kom til fælles spisningen (når jeg hyggefodre), men kun med 4 kyllinger. Måske ville den sidste dukke op senere - tænkte jeg. Men flere timer senere, skulle de lige ind i hønsehuset og hvile sig, og der var der stadig kun 4 tilbage. Ja sådan er det så. :'(

Men det kunne jo være meget værre - ræven, det undre mig meget, at den ikke har været her. Det er faktisk noget underligt noget. Det eneste jeg venter på, er, at den kommer og sætter en stopper for det frie liv for mine høns.  :-[

Hvad gør I ? venter I også til det går galt, eller begynder I at overveje at lukke for adgangen til hele matriklen, når vinteren tilstunder.  <J

"Sjovt nok" havde jeg akkurat samme oplevelse i går - næsten. Kun fire store kyllinger dukkede frem da jeg kom ud sidst på eftermiddagen. Ind og få overtøj og gummistøvler på så hele haven kunne gennemsøges - også en søgen efter fjer. Fandt lidt fjer som godt kunne stamme fra den manglende kylling men ingen kylling. "Nå", tænkte jeg, " det er så det tab der følger med friheden - og straffen for at fravige mit princip om at holde dem i indelukket indtil de er ældre". Og så pludselig stod den der! Hvor den lige havde puttet sig og hvorfor den ikke fulgte med flokken ved jeg ikke - men jeg blev ret lettet.