Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sløj høne  (Læst 2376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sløj høne
« Dato: 13 Marts , 2018, 15:55 »
Har 2 små sorte fine Ea. Den ene Ea har nu været sløj nogle dage.
Fredag d 2 marts hang dens venstre vinge- hønen spankulerede glad rundt, men vingen hang i vejen. Vi er overbeviste om den har slået sig- brækket vingen.?
Vi har før haft en hane med hønselammelse og det går rimelig stærkt ned af bakke.... 3-5 dage... så..😒Tror ikke det er det denne gang?...
Den her er anderledes.
En hel uge har den hygget som altid, i denne weekenden blev jeg lidt, urolig- synes den stod og hang lidt- spiste ikke guf mm. Så de sidste dage har den fået mad -(havregrød m olie og lidt druesukker og Chia frø) i en sprøjteposen- og den guffer løs... synes at det i dag går meget bedre... men??? Hun får mad og vand m hvidløg ca 4-5 gange dagligt.
Den er ikke som sådan usikker til bens og dog lidt, men styrer jo også normalt en del med vingen.
Vingen har jeg forbundet, med malertape sat den op.... har læst et sted på nettet (en Peter et el andet) om hvordan man forbinder mm. Skal så holdes der 3 uger el mindre (til den kan selv)
Hvad tænker i?
Jeg er sådan i tvivl men da den jo ikke er dødsyg synes jeg også aflivning er øv... hønen  Er fra i sommers, har ikke lagt æg de sidste 2 dage...
nogle gode råd....????
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Caramia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 31
Sv: Sløj høne
« Svar #1 Dato: 26 April , 2018, 12:15 »
Jeg har ikke noget svar, andet end at Mareks godt kan trække ud og når du har haft det før, så er virus til stede.
Det er et lidt gammelt spørgsmål, kan jeg godt se, men hvordan går det med hende nu?  :)

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Sløj høne
« Svar #2 Dato: 26 April , 2018, 12:40 »
Hun er aflivet, fik det ikke bedrer. Men havde tilsidst problemer med balancen. Og spiste kun nor jeg gav hende mad, ellers lå nu og hyggede- Væltede enten forover eller bagover, den sidste dag, så besluttede jeg at det var øksen nu... som sagt så gjort.
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥