Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk med bodyguard  (Læst 2664 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Skruk med bodyguard
« Dato: 14 Juni , 2018, 21:01 »
Tror nu det er lykkes at få min ene grønlægger til at ligge sig på æg for alvor... det hjalp med de snydeæg som anbefalet /o
Nu sidder hanen så og våger over hende, har siddet ved hendes side hele dagen. Hvis jeg kommer indi hønsehuset sidder han sig helt hen ved hende. Er det kærlig omsorg for hønemor og forhåbentlig kommende kyllinger? Så er mit næste spørgsmål så, hvordanjeg lige får fjernet snydeæg og lagt andre under hende? Uden jeg får med den kære Lauritz at bestille( hanen)  ???
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Skruk med bodyguard
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2018, 22:45 »
Gør det når det er mørkt.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Skruk med bodyguard
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2018, 23:12 »
Han har vel andet at foretage sig i morgen  ::), så bliver der fri bane.
I øvrigt, det er vel dig der bestemmer og ikke hanen ?. En hane skal have respekt for sit menneske - ellers . . . . .

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Skruk med bodyguard
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2018, 01:45 »
Han har normalt fin respekt for os og kommer næsten altid når vi kalder eller frister medlækkerier.  Tænker bare at han måske er lidt mere territorial, hvis han passer på hønemor??? Jeg må se hvad han siger hvis jegkommer helt tæt på, hvis han som sagt ikke har fået andet at tænke på imorgen ;) de andre hønsebasser bliver nok lidt forvirrede hvis han har tænkt sig at sidde der de næste 21 dage :laugh:
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Skruk med bodyguard
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2018, 08:33 »
Ejiii lyder godt det hjalp med snydeæg😁👍🐣
Jeg mener at ha læst at haner godt kan sidde vagt de første par dage- derefter mister han lidt interessen, dog ikke helt... men mon ik han går ud i løbet af et par dage.
Jeg lagde æg under en aften v 19 tiden- ikke mørkt men der var ro i skruk huset og hun var ligeglad med jeg tog et snyde æg og lagde et rigtigt. Vender bare hånden så hun ikke ser æg🙈😁 selvfølgelig hakker hun og ser hvad der sker, men så længe man forstyrre kort går det. Du kan også bytte æg når hun forlader reden for at spise mm. Eller selv løfte hende af og lokke med lidt korn... hun går jo på reden igen ret hurtigt...
Ihh spændene. Jeg får kyllinger på onsdag ca. Hun ligger på 6 æg, og en anden skruk ligger på snydeæg/ vil dog dele æg mellem dem... bare ikke endnu- da hun har 9 ugers kyllinger som kommer ind i reden og hygger og💩💩🙄 så tænker hum må ligge på snyde æg til på mandag...
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Skruk med bodyguard
« Svar #5 Dato: 15 Juni , 2018, 08:42 »
Jeg må se hvad der sker... han sidder ihverfald stadig troligt ved hendes side :D
Ellers må han have et kærligt spark ud i hønsegården ;)
En af mine sussex har lagt sig ved siden af... meeen
Håber nu bare hun skal levere dagens æg.
Det bliver super spændende med dine kyllinger. Vores børn glæder sig helt vildt, så håber det lykkes om så det kun er en eller et Par enkelte stykker😍🐣🐣
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Skruk med bodyguard
« Svar #6 Dato: 15 Juni , 2018, 10:42 »
Det er rørende med den omsorg haner kan udvise over for skrukker og deres kyllinger. På et tidspunkt havde jeg en lille hollandsk dværghøne, der gik rundt som skruk med to kyllinger. Naboens store Jersey Kæmpe hane troppede troligt op og fulgte den lille minihøne rundt i haven med hendes kyllinger. Når hun tog støvbad med sine kyllinger, stod han vagt ved siden af. Så kan man vist ikke ønske sig en bedre bodyguard, hvis man er en hollandsk dværghøne på 400 gram...

Offline Potten

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Skruk med bodyguard
« Svar #7 Dato: 15 Juni , 2018, 22:27 »
Har vippet den kære Lauritz af "pinden" idag, da han forsat sad og vogtede over skrukken. Og så snart han var ude blandt de andre høns igen.... var hun så godt som glemt ::)  Tog så I samme omgang og flyttede skrukken i skruk hus. Så har de begge mere ro tænker jeg :D
2 grønlæggere, 3 mørke sussex og 1 hvid sussexs hane