Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger  (Læst 8365 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Kyllinger
« Dato: 24 April , 2018, 15:40 »
Jeg fik jo som sagt 3 dejlige kyllinger, d 14 og 15/4 så de er nu 9-10 dage gamle. Hvor er de bare sødesjovt at følge dem og se hvor modige de bliver dag for dag.
jeg hygger mig med at følge dem og gætte køn...
Synes fra start den ene har lignet en hane mest, pga kropsholdning og den er en lille bitte smule større end de andre..
billede indsat- kan man stole på dette skema??? For så har jeg ret mht. Hanen, og har så 2 høner og en’ hane...
Det er ret tydeligt at den har få(2-3fjer) hvor de andre 2 har fine udviklede vinge fjer i flere lag... som på tegningen, og den ene begyndende halefjer. ☀️ Hvis alt holder stik så... Hvor heldig kan man være 2 små piger... så må vi se med hanen om den kan blive eller bliver til grill mad


Sent from my iPhone using Tapatalk
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 933
Sv: Kyllinger
« Svar #1 Dato: 24 April , 2018, 17:59 »
jeg kan ikke se hele billedet, så.......Men normalt går der langt tid før kønnet kan ses. Barnevelder viser dog køn meget tideligt.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Kyllinger
« Svar #2 Dato: 24 April , 2018, 19:55 »
Jeg kan trække i billedet, så det flytter sig. Så kan jeg se det hele (lidt af gangen).
Mine kyllinger er: en blå kobber maran og en sort kobber maran samt en blå orpington.
 
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Pip-Annemette

  • Bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Kyllinger
« Svar #3 Dato: 25 April , 2018, 07:38 »
Jeg fik jo som sagt 3 dejlige kyllinger, d 14 og 15/4 så de er nu 9-10 dage gamle.
Tillykke :D Jeg er også ny med mine første 12 kyllinger *p også 9-11 dage gamle. Så jeg kan følge din spænding <P <L
Jeg tror jeg har mindst 50 % høner  ;D
Står dine også i et bur i stuen?
Mvh. Annemette

0,2 Brahma, Guld Sortbåndet
0,2 Faverolles
0,2 Gul Orpington
0,1 Australian Shepherd
1,1 Manxkatte

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Kyllinger
« Svar #4 Dato: 25 April , 2018, 08:06 »
Ku ha været sjovt at følge dem her i stuen. Så kan man rigtig hygge om dem... Nej mine er ude i hønsegården. Lige nu har jeg kun 2 voksne høns og de 3 kyllinger... for en mdr siden havde jeg 8 høns... 4 skulle slagtes. -En faldt bare død om en eftermidag😳🤔 og en var syg og måtte aflives.😢 så meget reduceret hønsegård. desværre... men mon ikke, hun ku skrukke en gang mere i løbet af sommeren, så er jeg jo ved at være derop af, igen. Ellers må jeg købe til efteråret.
Min skruk m kyllinger går i hele bunden af hønsehuset mens den anden madamme sidder troeligt på pinden og i dagtimerne er hun i haven, mens skruk og kyllinger er i gården. Tør ikke lade dem komme frit ud i haven endnu. Da vi har både råger, skader duer og måger der kommer og spiser og bygger reder i nærheden... har en kanin metal løbegård som de kan komme på græs i når vejret bliver lidt bedre...
jeg er dagplejer, så jeg er jo hjemme med børn hele dagen. Vi er meget ude og kan derfor følge dem tæt, fodre hente æg mm. ☺️☀️🌦👭👩‍👧‍👦🐥🐥🐓 rigtig hyggeligt for børn og voksne😊
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Kyllinger
« Svar #5 Dato: 02 Maj , 2018, 14:06 »
Nu er mine små 2.5 uge gamle...
De to har sat fine fjer på vingerne og på halen. Den sidste har ingen på halen og begrænset på vingerne.
Jeg har dem mistænkt for en hane og to høner... hvad siger i?




Sent from my iPhone using Tapatalk
« Senest Redigeret: 02 Maj , 2018, 15:15 Fra Majbrittbo »
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Kyllinger
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2018, 09:50 »
Tror du har ret :) Den teori stemte med mine små.
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Kyllinger
« Svar #7 Dato: 04 Maj , 2018, 10:36 »
Tak dejligt med respons...😊👍 Ja synes det ser rigtigt ud, når jeg kigger på dem.
Den jeg tror er en hane. Har nu godt med fjer på vingerne, men stadig intet på halen. Han har også tydelige “bukser” og større /tykkere og længere ben end de 2 andre.... så jo jeg føler mig ret sikker..🤔😁☀️
Kropsholdninger er også hane agtig og har været det fra dag 1-2 stykker. Har sagt fra starten- det må være en hane- den måde den strækker hals og spankulerer rundt på... det ligner. De 2 andre kan da også strække hals men slet ikke så ofte og noget er anderledes. De er mere flade -vandret, hvis man kan sige det sådan...
i morgen er de 3 uger ihhh hvor er de søde og sjove nu- de løber rundt og øver sig i Livet- bevæger sig langt væk fra mor- for så at løbe alt hvad de kan mens de baske vildt med vingerne -tilbage til mor😁🐥de små hanekampe lege er også begyndt... ja gæt hvem der fører an...🐥☀️👍🐓😁☺️
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Kyllinger
« Svar #8 Dato: 04 Maj , 2018, 11:05 »
Ja det er bare mega hyggeligt med kyllinger, og sjovt at følge deres udvikling fra uge til uge  :D Mine var 7 uger i tirsdags, de havde to skrukker, men den ene forlod dem for over en uge siden, utroligt nok holder den anden ved. Manden tror hun er forvirret over deres str. for hun er en ret stor høne, og de er dværgkyllinger. Jeg har 11 kyllinger, men desværre kun 3 hønekyllinger. De skulle bare vide hvor heldige de er at mor gider at gå sammen med dem så længe :) De fleste af dem sover stadig under hendes vinger om natten, kan være det ender med at de forlader hende, før hun forlader dem  ;D
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte

Offline Djernis

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Kyllinger
« Svar #9 Dato: 20 Maj , 2018, 19:40 »
Er spændt på om man kan bruge disse tegninger som retningslinje. Har selv 3 stk. 6 ugers kyllinger og indtil nu holder den stik ifht. tegningerne. Indtil nu er der 2 høner og 1 hane, så det er helt perfekt.

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: Kyllinger
« Svar #10 Dato: 23 Maj , 2018, 09:27 »
Jeg har 2 EA som er ved at være store og hvis jeg tænker tilbage, passer din tegning også på dem. Min hvide ser ud til at blive en hane og han var også længere om at få fjer end den sorte. Dog har han hele tiden været mindre end den sorte, det er først nu at han vokser på størrelse med hende.

Så følger spændt med om din tegning kommer til at passe hjemme ved dig

Offline Pip-Annemette

  • Bruger
  • Indlæg: 16
Sv: Kyllinger
« Svar #11 Dato: 24 Maj , 2018, 16:06 »
Min ene brahma hanekylling var også den mindste af de 4 jeg havde. Der passede tegningen også.
Mvh. Annemette

0,2 Brahma, Guld Sortbåndet
0,2 Faverolles
0,2 Gul Orpington
0,1 Australian Shepherd
1,1 Manxkatte

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Kyllinger
« Svar #12 Dato: 25 Maj , 2018, 12:15 »
Jo tegningen holder👍☺️ Lige som min antagelser...
Mine kyllinger er nu 6 uger og der er ingen tvivl. En hane og 2 høner.👍☀️☺️
Moren er også begyndt at skubbe dem fra sig- den lille hane først... han får et hak når han nærmer sig den dejlige mad jeg kommer med... han må tage resterne- får ikke lov at komme til fadet, sammen med de andre- fatter han det ikke bliver han jagtet... ikke slemt men nok. Sjovt nok er det kun omkring maden han bliver jaget væk- lige nu putter de i skyggen og han ligger helt tæt på mor, og søskende. Så helt afvist bliver han ikke.
Den sidste uge har de fundet op på pinden om aftnen- her sidder de under mors vinger som hun spreder godt ud. lunt og trygt. Ret sødt.☺️ Og ved siden af den anden høne, barnevelderen. Hold da op hvor vokser de bare stærkt🐣🐥🐓
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥