Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger på 19. dagen!?  (Læst 2066 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Kyllinger på 19. dagen!?
« Dato: 09 April , 2018, 14:21 »
Så er der gang inde i rugemaskinen en kylling er helt ude af skallen og 2 mere er der prikkethul på. Men det er kun 12 timer inde i dag 19, det syntes jeg er noget tidligt? kan det være at min maskine (som er sat til 37,5) ligger lidt højt i temperatur?

Jeg tænker lidt at hvis den ligger højt er det så sikkert for de kyllinger der er klækket eller skal jeg skrue 0,2 grad ned eller noget?

Tror det er en god hane vi har fået i år, vi har i hvert fald haft den bedste lysning nogen sinde med kun 2 ubefrugtede og to der var gået i stå da vi lyste ud af 31 æg :)

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Kyllinger på 19. dagen!?
« Svar #1 Dato: 09 April , 2018, 16:55 »
Jeg vil ikke gætte på grunden. Men jeg har til tider også oplevet tidlig klækning som du beskriver.  ;D
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Kyllinger på 19. dagen!?
« Svar #2 Dato: 09 April , 2018, 19:21 »
I min sidste rugning havde jeg en enkelt kylle der kom på dag 20, resten på dag 21.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Kyllinger på 19. dagen!?
« Svar #3 Dato: 10 April , 2018, 06:49 »
Her til morgen på 20. dagen er der 6 ude og hul på mindst 4 mere, de ser ud til at have det fint og jeg har ikke justeret på noget, så jeg lader den være som den er :-)