Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor skal hønsene være når jeg renoverer hønsehuset?  (Læst 3076 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Nu har jeg haft hønse i snart 2 år, og hønsehuset trænger til en meget grundig rengøring.
Efter et par år, har jeg nu er bedre fornemmelse af, hvordan jeg skulle have indrettet det fra start ;)
Så der skal flyttes sidepinde og rokeres rundt.

Det er mere, end jeg kan klare på en enkelt dag, og måske er 2 heller ikke nok. Kan hønsene klare at sove i hønsegården et par nætter?
Hønsegården er rævesikker.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Hvor skal hønsene være når jeg renoverer hønsehuset?
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2017, 16:33 »
Ja, hønsene kan godt sove i en rævesikret hønsegård et par nætter, selv om de sikkert vil være kede af ikke at kunne komme ind, som de plejer. Du kunne lægge et par flyttekasser ind i gården med strøelse, som de kan gemme sig i, hvis de har brug for tryghed.
Hold øje med vejrudsigten og planlæg hovedrengøringen til dage, hvor der ikke kommer natteregn
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvor skal hønsene være når jeg renoverer hønsehuset?
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2017, 20:49 »
Jeg ved ikke om du har mulighed for at dele hønsehuset op i to dele. Det gør det lettere i fremtiden

Sendt fra min Lenovo P2a42 med Tapatalk

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hvor skal hønsene være når jeg renoverer hønsehuset?
« Svar #3 Dato: 07 Juli , 2017, 09:35 »
Desværre kan jeg ikke dele det op, ikke uden at bygge det helt om, som jeg oprindelig lavede, og det orker jeg ikke.

For tiden tænker jeg så det knager. Jeg skal helt sikkert udvide på en eller anden måde, men jeg er virkelig i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an, og hvad det egentlig er, jeg vil have.

Men allerførst skal jeg gøre rent i det gamle. Og så skal jeg have slagtet stort set alle de kyllinger, der er kommet i år.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvor skal hønsene være når jeg renoverer hønsehuset?
« Svar #4 Dato: 07 Juli , 2017, 12:04 »
Du kan vel godt foretage rengøringen over nogle dage. Gør det du kan nå den ene dag og så fortsæt den næste. Vent evt med at flytte siddepinde til sidst, for det vil være det, som kan skabe mest uro, indtil alle har fundet sin plads på det nye sted.
Skal rederne flyttes, så gør det, hønsene skal nok finde ud af det.

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hvor skal hønsene være når jeg renoverer hønsehuset?
« Svar #5 Dato: 08 Juli , 2017, 10:00 »
Ja, jeg må lægge en slagplan.
Og allerførst skal de store kyllinger i fryseren.
Jeg har ikke slagtet kyllinger i hobetal før, så det skal også planlægges lidt.