Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår tager hysteriet slut?  (Læst 3161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.


Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Hvornår tager hysteriet slut?
« Svar #1 Dato: 02 April , 2017, 15:48 »
Sådan har det været i mange år. Der var en vidunderlig Søren Ryge udsendelse med det som tema engang - efter, at han jo, naturligt nok, havde fodret sine høns med resterne af den desværre glemte og derfor tørre julekage...

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Hvornår tager hysteriet slut?
« Svar #2 Dato: 02 April , 2017, 16:20 »
Nå, det er iøvrigt nyt for mig, at man heller ikke må fodre med skaller, da det jo er et animalsk produkt. Det overholder vist end ikke industrien. Eller mener de mon blot æggeskaller? Der står bare skaller.
Salmonella er vi jo nødt til at antage, at fritgående høns har og sørge for køkkenhygiejne derefter.
At der skulle  - efter at man i tusindvis af år har fodret høns med køkkenrester/ møddinger mm - dukke en helt ny og farlig sygdom op, ved at fodre med køkkenrester anno 2017, mener jeg ikke, der kan være meget belæg for.
Jeg ville nok lovgivningsmæssigt have trukket grænsen ved  industrihøns og ved brug af madlevninger fra sygehuse/ikke varmebehandlet slagteriaffald og lignende - og jeg kunne forestille mig, at det var sådan noget, der har været problemer med.
Jeg synes, det er en skøn logik, at man gerne må fodre sig selv, familie børn og gæster med mad, der har krydset tærskelen til ens køkken, men ikke en høne...
Havde man så endda lovgivet om, at hønen ikke måtte færdes i køkkenet, men det er der vist ingen lovgivning om.
Akke ja, det er lige som den med at salt har en sidste holdbarhedsdato. Den har jo kun været ca 450 millioner år undervejs, men så er det jo godt, vi lige nåede at få den pakket her 10 år før sidste holdbarhedsdato. Det må siges liiige at have været på hængende hår at vi nåede det  ;)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Hvornår tager hysteriet slut?
« Svar #3 Dato: 02 April , 2017, 22:31 »
Gud fader bevar mig vel. Hvornår stopper hysteriet dog ?