Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad fejler min Brahma hanekylling ?  (Læst 4205 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Hvad fejler min Brahma hanekylling ?
« Dato: 07 ſeptember , 2015, 22:11 »
Af de 8 kyllinger jeg købte i maj i år, var de 2 Brahma haner i stor. Begge overholder ikke standarden for fjersætning, så begge skal slagtes. Men jeg venter helst til november, som jeg har læst mig til her på DFF, er bedst (7 mdr gammel).

Men nu har jeg set noget meget mærkeligt. Under en hyggefodring i går, hvor jeg smider lidt hvede som alle spiser med stor lyst, skete der følgende:

Den ene Hane kylling lagde sig umotiveret på knæ og hans hoved flakkede rundt - hans hoved kunne han slet ikke styre. Jeg forsøgte at holde ham stille og 3 andre af hans "venner" kom ham lige som til undsætning. Han virkede MEGET svimmel. Det stod på i ca 30 sek. Så var han oppe igen og vaklede lidt rundt, men kom helt til sig selv igen.

I dag kan jeg ikke mærke noget på ham, han virker, som han hele tiden har gjort - lidt tumlet, men meget glad og tillidsfuld, især, når der serveres godbidder.

Men hvad pokker var det der skete. Jeg kan ikke finde en forklaring i Leksikon her få DFF, og det var ikke krampe, hvor hele fuglen ligger på jorden - i krampe  ::)

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvad fejler min Brahma hanekylling ?
« Svar #1 Dato: 08 ſeptember , 2015, 06:08 »
Bare en vild idé. Kunne han ha fået noget galt i halsen?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hvad fejler min Brahma hanekylling ?
« Svar #2 Dato: 09 ſeptember , 2015, 00:08 »
Jaaaa det ka da godt være  ;), Han har ikke haft anfald siden. Han er bare fortsat noget klomsig.  :o