Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvid Maran  (Læst 6016 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Hvid Maran
« Dato: 05 Maj , 2015, 12:28 »
Hej
Jeg har fået nogen hvide Maran kyllinger med blå hoved/hals hvad er det for noget og hvordan er det sket
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvid Maran
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2015, 12:52 »
Hvilken farve er forældrene? Kunne det være splash?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvid Maran
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2015, 13:21 »
Har du billeder?

Ville hjælpe meget på hvad der kunne være sket eller hvad der gemmer sig.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Hvid Maran
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2015, 14:33 »
Hej
Forældrene er blå,kan ikke tage billeder for tiden,de er kridhvide undtagen hovedet hvis det var splasch så havde de vel farve på kroppen
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvid Maran
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2015, 18:18 »
Splash/andalusierhvid er meget forskelligt fra stamme til stamme og nogle har rigtig meget tegning, imens andre stort set ikke har noget og er hvide.

Gælder blandt andet en Brahmaopdrætter af Blå jeg har besøgt. De fleste af hans splash er nærmest hvide som kyllinger på nær et blåligt skær svag farve i hovedet og først når de bliver en del ældre de får lidt mere farve, men en enkelt høne beholdte dog den næsten hvide farve så vidt jeg husker for nogle år siden.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Hvid Maran
« Svar #5 Dato: 05 Maj , 2015, 23:34 »
Hej
Ok må se hvad det bliver til lidt længere på året
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat