Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forsvindingsreder og skruk  (Læst 2585 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Rasmus Hvidkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Forsvindingsreder og skruk
« Dato: 24 Januar , 2019, 18:54 »
Hej med jer...

Jeg har 4 silker, (og 2 Farverolle) hvor af de 3 silker konstant skrukker, og jeg har prøvet at afskrukke dem mange gange, men et par dage efter, er de skruk igen!

de har 5 redekasser, som jeg selv har bygget, lie pt, har de dog kun adgang til 3 af dem, da det var et af tiltagene, for at afskrukke.

Mit spørgsmål går på, om i tror det ville kunne nedbringe skrukket i mit hønsehold, at afskaffe de gamle redekasser, og købe 1 eller 2 forsvindingsreder?

Samtidigt, vil jeg da også gerne høre der er nogle af jeg der benytter forsvindingsreder, og om i har erfaringer med dem, ikke kun på det med skruk, men ligeså meget med alle andre fordele eller ulemper.

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer

Rasmus

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Forsvindingsreder og skruk
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2019, 22:15 »
Det allernemmeste ville være at anskaffe fugle, der ikke har den samme voldsomme skruk-drift som silker har. Silker er fantastiske til at ruge og passe kyllinger, det er meningen med livet for dem - mens faverolles fx, som du allerede har, har til opgave at lægge ok med æg og så sætte noget fint og rigeligt hønsekød af god kvalitet.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Forsvindingsreder og skruk
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2019, 22:39 »
Jeg hører kun, at silker er de fødte rugere, så det må du nok finde dig i, eller - som Bente skriver, finde nogle hønseracer der ikke er så lægge gale.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Forsvindingsreder og skruk
« Svar #3 Dato: 04 Februar , 2019, 09:20 »
Min erfaring med forsvindingsreder er, at hønsene ikke gider bruge dem, men i stedet lægger æggene i hjørnerne af huset eller i hønsegården.
Og min erfaring med silker er, at de glad og gerne skrukker, uanset der er æg at ligge på eller ej, så jeg tror ikke forsvindingsreder vil ændre på det.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Rasmus Hvidkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Sv: Forsvindingsreder og skruk
« Svar #4 Dato: 18 Februar , 2019, 07:14 »
Tak for svarene

Jeg har igår lavet lidt ændringer på mine redekasser, så nu ruller æggene væk!

Jeg har også overvejet at anskaffe mig 8rugeæg fra wyandotter, så nu må vi se hvornår jeg kan skaffe nogle rugeæg.