Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Utøj eller bare kløe?  (Læst 2725 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LisetteK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Utøj eller bare kløe?
« Dato: 24 Oktober , 2016, 09:58 »
Hvor meget kløer jeres høns sig? Synes mine pudser sig hele tiden, og har fundet noget der godt kunne ligne lopper ude på trappen foran min hoveddør, og min hund har ingen lopper (kan dog godt være kattene har, ved ikke om de deler lopper med høns?) Der er ikke noget at se på hønsene, ingen bare pletter, flot og fin fjerdragt osv. Jeg har ikke kigget dem nøjere efter endnu, men hvad/hvor skal jeg kigge efter (man kan jo ikke lige rede en høne med en tættekam :laugh:) og findes der et middel der behandler det hele? F.eks. Hemexide? Og hvad med deres boks, kan man se noget utøj derinde hvis man roder det igennem? De får nyt halm en gang om ugen og gulvet bliver rengjort 1-2 gange i ugen (det er aldrig rigtig beskidt). De går på sand.
« Senest Redigeret: 24 Oktober , 2016, 10:02 Fra LisetteK »

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Utøj eller bare kløe?
« Svar #1 Dato: 24 Oktober , 2016, 10:35 »
Utøj sidder oftest i rumpen, så kig godt efter der. Skil fjerene ad flere steder og se efter små dyr.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Sv: Utøj eller bare kløe?
« Svar #2 Dato: 25 Oktober , 2016, 00:14 »
Lopper opdages oftest ved at man får øje på ikke fuldt udviklede individer, som ikke lynhurtigt kan hoppe væk. De er sorte, lidt langstrakte og ikke ret store. Man ser bare en enkelt ad gangen, men forældre og søskende er der og smager gerne på mennesker. Lopperne elsker redekasser, hvor de gemmer sig og venter på næste måltid.