Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mineralsten / hakkesten til hønsene?  (Læst 2532 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline fja

  • Bruger
  • Indlæg: 28
    • Kratvej 28 C
Mineralsten / hakkesten til hønsene?
« Dato: 09 April , 2019, 11:30 »
Som begynder er der jo mange spøgsmål.. Faldt over disse  her: https://www.landogfritid.dk/Vitamin-og-mineralpr/Peckstone-Poultry-Hard-m-hul---10-kg/253965
- men kan ikke helt finde ud af om det giver mening...

Til hverdage går hønsene ud i en 12m2 indhegnet hønsegård, som jo hurtigt er klinisk renset... I weekenderne lukkes de nogen gange ud i haven

Hvad mener I?? Jeg kan ikke finde dem nævnt nogen steder - og de vises jo mest til stalddrift høns..

mvh Frank

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Mineralsten / hakkesten til hønsene?
« Svar #1 Dato: 09 April , 2019, 12:07 »
Sliksten er noget jeg benytter til mit kvæg. Har alt for få dyr til at benytte de viste sten til fjerkræ. 10 kg, det må tager år at få det spist af en lille flok høns, så mon ikke det bliver dårlig eller ikke længere har den ønskede virkning.

Kan ikke se, hvad man forventer et dyr spiser pr dag.

Jeg køber og benytter - kun om vinteren - vitaminpulver mm fra AMERICA. Det er vist ok.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Mineralsten / hakkesten til hønsene?
« Svar #2 Dato: 09 April , 2019, 12:17 »
Jeg købte en, og mine racehøns gad end ikke at kigge på den.

Men måske er den god til 1000 vis af indespærrede hybrider, som skal bruge meget "krudt" på at lægge alle de æg, som de er indavlet til at skulle gøre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline fja

  • Bruger
  • Indlæg: 28
    • Kratvej 28 C
Sv: Mineralsten / hakkesten til hønsene?
« Svar #3 Dato: 09 April , 2019, 12:27 »
...mange tak. Jeg dropper det :-)

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: Mineralsten / hakkesten til hønsene?
« Svar #4 Dato: 12 April , 2019, 07:05 »
Jeg har købt een, men hønsene har overhovedet ikke rørt den. Har ellers lavet en fin overdækning så den står i ly. Spildte kræfter.

Offline Gokkish

  • Bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Mineralsten / hakkesten til hønsene?
« Svar #5 Dato: 16 April , 2019, 19:24 »
Jeg har en og den var inde hos dem i over en måned hvor de ikke rørte den, men pludselig begyndte de at bruge den og nu elsker de den!