Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål (dværg silkehøns)  (Læst 2473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nadia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Spørgsmål (dværg silkehøns)
« Dato: 24 April , 2018, 20:08 »
Vores hønsehus og gård har været brugt til stor Orpington, og skal nu bruges til dværg silkehøns. Vi skal derfor ændre nogle ting, bla. Skal pindene sættes lidt ned, men hvor brede skal disse være for at de sidder optimalt?

Vi har en forholdsvis lang trappe/stige op til indgangen af hønsehuset med små trinbrædder som godt kan virke en smule stejl. Tror i at små silkehøns kan bruge denne?
Mvh Nadia

1 Bichon Frise
1 Chihuahua
1 akvarie med Taiwan bee rejer
1 utrolig tålmodig mand
Forhåbentlig snart en gruppe Orpingtons

Offline Nadia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 34
Sv: Spørgsmål (dværg silkehøns)
« Svar #1 Dato: 25 April , 2018, 19:50 »
Slet ingen?? :(
Mvh Nadia

1 Bichon Frise
1 Chihuahua
1 akvarie med Taiwan bee rejer
1 utrolig tålmodig mand
Forhåbentlig snart en gruppe Orpingtons

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Spørgsmål (dværg silkehøns)
« Svar #2 Dato: 25 April , 2018, 21:07 »
Jovvvv, men man skal jo helst komme med noget fornuftigt  :angel:

Om silkehøns kræver små sidepinde ved jeg ikke. Mine dværg Barnevelder sover ganske udmærket på de brede pinde som jeg byggede til mine første høns - Brahmaer. Om det er optimalt - tja det ved jeg faktisk ikke, men de er da ikke specielt klatøjet om morgnen  ::) ::)

Hvis dine store Orpington kunne komme op af den stejle trappe/stige, så kan jeg ikke tro andet, end at de små silkehøns kan. Prøv, det kan jo altid ændres.

Hel og lykke med foretagnet.

Offline per kristiansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Spørgsmål (dværg silkehøns)
« Svar #3 Dato: 26 April , 2018, 20:18 »
Jovvvv, men man skal jo helst komme med noget fornuftigt  :angel:

Om silkehøns kræver små sidepinde ved jeg ikke. Mine dværg Barnevelder sover ganske udmærket på de brede pinde som jeg byggede til mine første høns - Brahmaer. Om det er optimalt - tja det ved jeg faktisk ikke, men de er da ikke specielt klatøjet om morgnen  ::) ::)

Hvis dine store Orpington kunne komme op af den stejle trappe/stige, så kan jeg ikke tro andet, end at de små silkehøns kan. Prøv, det kan jo altid ændres.

Hel og lykke med foretagnet.
Jeg har dværg silke høner til at gåsammen med min orpintonstamme. Det går fint. Jeg har også en ret stejl hønsestige. Mine sidde pinde er 50 mm brede, de sidder også højt oppe. Dværghønerne sidder både på øverste og nederste pinde og løber op og ned af stigen uden besvær.

Sendt fra min ALE-L21 med Tapatalk