Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rallende, nysende og sovende Isa  (Læst 1333 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
Rallende, nysende og sovende Isa
« Dato: 05 Maj , 2019, 07:23 »
Hej

Min datter og jeg var på hønseindkøb igår, ig skulle hente en araucana. Men en stor sød og meget ham isa fik charmeret min datter, så hun kom med :)

MEN, hun raller.  Ligesom gnægger lidt. Hendes næb er meget åbent, hun nyser og så sover hun meget. Hun har små sorte prikker på kammen og har også lidt sort over næbbet.

Egentlig ville jeg returnere hende, men hun er simpelthen så tam og sød, at jeg allerede we blevet lidt for glad for hende.

Ved I, hva det kan være?

Vh Bodil

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Rallende, nysende og sovende Isa
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2019, 09:59 »
Kunne du sætte et billede ind af hønen? Prikkerne på kammen og ved næbbet kan være bekymrende, hvis det ikke blot er skidt.
Rallen, nys og træthed kan tyde på en svær forkølelse eller luftvejsinfektion. Anstrenger hun sig for at få vejret - altså hiver efter vejret - kan der være tale om gabes/ luftvejsorm. Spiser og drikker hønen?
Hvis hun er hentet i går, burde sælger have været klar over, at der var noget galt med hende, for alle de symptomer er ikke opstået som lyn fra en klar himmel.
Måske er hønen ikke så tam, som hun umiddelbart virke - men meget svækket af sin sygdom.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Rallende, nysende og sovende Isa
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2019, 10:45 »
Hej Helle

Jeg er desværre rigtig nervøs for, at hun netop er så svækket, at hun faktisk bare har været lidt lammet da vi var der.
Jeg prøver at tage et billede af hende.
Stakkels lille høne 😔

Kh Bodil